اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم رشت در مجلس هفتم:

تحکیم جایگاه ولایت فقیه دستاورد مهم 9 دی است

نماینده مردم رشت در مجلس هفتم گفت: اقتدار و تحکیم جایگاه ولایت فقیه از دستاوردهای مهم 9 دی است.

تحکیم جایگاه ولایت فقیه دستاورد مهم 9 دی است

به گزارش خبرگزاری فارس، فتنه 88 با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و جلوگیری از توسعه و پیشرفت ایران توسط عوامل داخلی و خارجی صورت گرفت.

در این فتنه سرویس‌های جاسوسی کشورهای زورگوی غربی و استکبار، عوامل منافقان و براندازان و افراد فریب‌خورده در داخل هم‌صدا شدند و تمام توان خود را برای مقابله با اسلام و انقلاب به میدان آوردند.

دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی تصور می‌کردند که با اجرای کودتای خزنده می‌توانند در مقابل نظام و حاکمیت، ملت و رهبری بایستند، اما تصور نمی‌کردند که مردم و رهبر ما آگاه و با بصیرت هستند و هرگز در برابر آنها عقب‌نشینی نمی‌کنند.

دشمنان انقلاب و نظام پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، دروغ بزرگ تقلب را مطرح کردند و به بهانه اعتراض به نتایج انتخابات، پیاده‌نظام خود را به میدان آوردند.

اگر درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت مردم ولایی ایران نبود، نمی‌توانستیم در برابر این توطئه بزرگ مقاومت کنیم.

حضور گسترده و نقش مردم ایران در خلق حماسه عظیم نهم دی موجب شد تا این روز در تاریخ کشورمان از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار شود.

9 دی روزی است که مردم ایران در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی با حضور آگاهانه در صحنه در حمایت از ولایت و آرمان‌های اسلام و انقلاب بزرگ‌ترین توطئه دشمنان پس از جنگ را خنثی کردند.

به دلیل اهمیت تاریخی این روز بزرگ و ضرورت بررسی ابعاد مختلف حضور مردم در حماسه 9 دی و ارائه راهکارهایی برای بیان و انتقال پیام و بررسی دستاوردهای این حماسه بزرگ به نسل‌های آینده، مصاحبه تفصیلی با «هاجر تحریری نیک‌صفت» نماینده مردم رشت در مجلس هفتم و عضو فعلی هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ترتیب داده‌ایم که در زیر می‌خوانیم:

فارس: حماسه 9 دی در تقابل با فتنه 88 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فتنه در لغت قرآن مجید به معنای وارد کردن چیزی در آتش برای سنجیدن و آزمایش کردن خلوص یا ناخالصی‌هایی در وجود انسان است و در موقعیت‌های سیاسی شرایطی بسیار غبارآلود و مبهم بوده که تشخیص حق از باطل را بسیار سخت‌تر از شرایط عادی می‌کند.

در چنین شرایطی تنها صاحبان ایمان و بصیرت و افرادی که از پشتوانه اعتقادی بیشتری برخوردارند، می‌توانند حق را از باطل تشخیص دهند.

در جریان بروز فتنه 88 نیز بسیاری از خواص و نخبگان کشور در این جریان لغزیدند زیرا اصول، مصداق‌ها و معیارها را نمی‌شناختند.

چنین افرادی به دلیل فقدان شناخت از موقعیت به حواشی بیشتر از متن پرداختند.

فارس: دشمن در جریان فتنه 88 در کشور به دنبال چه بود؟

دشمن که در جریان فتنه 88 به ظرفیت‌های داخلی کشور پی برده بود، برای آسیب رساندن به نظام به دنبال اضمحلال از درون کشور بود.

دشمن با شناسایی افراد و نقاط ضعف آنها به دنبال یارگیری برای رسیدن به مقاصد شوم خود در کشور بود، با این تفاوت که این بار روش دشمن برای مبارزه با نظام تفاوت داشت، به طوری که به عروسکی در دست عروسک گردان‌های غربی تبدیل شده بودند، از این رو موفق شدند با اتحاد با دیگر دشمنان نظام عده‌ای را فریب داده و با خود همراه کنند.

افرادی که در این فتنه فریب خوردند به دنبال نقاط ضعف و خواهش‌های نفسانی خود بودند.

به عنوان استاد دانشگاه چه راهکارهایی برای درک صحیح دستاوردهای 9 دی و معرفی آنها به نسل‌های آینده دارید؟

حماسه 9 دی یکی از بزرگ‌ترین موهبت‌های الهی است هر چند که دل انسان به خاطر یادآوری خاطرات تلخ فتنه 88 به درد می‌آید، اما بصیرت مردم بود که در این روز تاریخی جلوه کرد و طبق فرموده مقام معظم رهبری موجب واکسینه شدن نظام شد.

مردم ایران در جریان فتنه 88 چهره بی‌نقاب دشمن را دیدند و هرگز تصور نمی‌کردند که دشمن قصد براندازی داشته باشد.

9 دی چهره نفاق را مشخص کرد، در غیر این صورت کشور باید هزینه‌های بیشتری پرداخت می‌کرد تا دست دشمنان نظام را مشخص کند.

وظیفه خواص در چنین حوادثی چیست؟

در صدر اسلام لغزش خواص موجب لغزش مردم شد، اما در جریان حماسه 9 دی مردم از خواص جلو زدند.

به نظر شما 9 دی چه دستاوردهایی برای کشور داشت؟

در جریان فتنه 88 بسیاری از فریب‌خوردگان از فرمایش‌های امام راحل سرپیچی کردند و آنها را آنگونه که خود می‌پسندیدند، عنوان می‌کردند.

فتنه 88 موجب بازخوانی فرمان امام راحل شد، به گونه‌ای که گویا دوباره روح خمینی کبیر به این انقلاب دمیده شد.

عریان شدن چهره واقعی دشمنان نظام و اتحاد مردم از هر قوم و نژاد و تفکر سیاسی نیز از دیگر دستاوردهای حماسه 9 دی بود.

اقتدار و تحکیم جایگاه ولایت فقیه بزرگ‌ترین دستاورد حماسه 9 دی بود که مردم در جریان این حماسه به جایگاه رهبری با بصیرت در کشور پی بردند.

بررسی ابعاد 9 دی چه ضرورتی دارد؟

اگر حماسه 9 دی رقم نمی‌خورد، معلوم نبود که انقلاب به چه طرفی هدایت می‌شد، بنابراین این حماسه برای ماندگاری و یادآوری بی‌بصیرتی خواص و نشان دادن ترفندهای دشمن و نقش مردم در حمایت از ولایت نیازمند تکرار و یادآوری است تا نسل جدید و آینده ترفندهای دشمنان نظام را بهتر بشناسند، به همین منظور بررسی ابعاد این حماسه ضرورت دارد.

حماسه 9 دی دست دشمنان را از کشور کوتاه کرد و ایران در منطقه تبدیل به الگویی برای شکل‌گیری مبارزات ضد استکباری شد.

نظر شما درباره آزادی سران فتنه و بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به عرصه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی چیست؟

به جرأت می‌توان گفت در بسیاری از کشورها افرادی که در راستای سوءاستفاده از منافع ملی مردم و از بین بردن حاکمیت نظام تلاش می‌کنند، به سختی مجازات می‌شوند و در ایران نیز باید تصمیم قطعی بر مجازات اینگونه افراد گرفته شود اما به دلیل در نظر گرفتن رأفت اسلامی و مسامحه مجازات تنها در محدود کردن آزادی این افراد صورت گرفت و نظام به آنها لطف کرد.

فتنه‌گران و حامیان آنها باید حداقل برای آزادی به خلاف خود اذعان کرده و از مردم عذرخواهی کنند که ما هرگز چنین رفتاری را از این افراد ندیده‌ایم.

کسانی که خواستار آزادی بی‌شرط سران فتنه هستند، چهره واقعی آنها در جریان فتنه 88 مشخص نشده است.

درباره دانشجویان ستاره‌دار نیز افرادی که اخراج آنها بر خلاف مقررات دانشگاه بوده باید مورد بررسی قرار گیرد در غیر این صورت بازگشت آنها معنا ندارد و اگر اشتباه قابل جبران باشد بلامانع است.

ادامه مذاکرات ایران با آمریکا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با ادامه مذاکرات مشکلی نداریم و در این راستا طالب حق هستیم، اما مذاکرات باید به نفع منافع ملی و مردم باشد.

انتظار ما از دولت روحانی همان رعایت اعتدال است.

 

انتهای پیام/84002/ب40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول