اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بلوار طاقبستان جایی برای تصادف

عابرانی که از ترس تصادف بر روی زمین آرزوی راه رفتن در آسمان دارند

پل هوایی عابر پیاده در بلوار طاقبستان شهر کرمانشاه با وجود چند کیلومتر طول، به اندازه کافی وجود ندارد و ساکنان این منطقه با خطراتی همچون تصادف با خودروها مواجه هستند.

عابرانی که از ترس تصادف بر روی زمین آرزوی راه رفتن در آسمان دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کمبود پل‌های هوایی عابر پیاده در برخی از نقاط شهر کرمانشاه عبور و مرور شهروندان از خیابان‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

پل هوایی عابر پیاده در بلوار طاقبستان شهر کرمانشاه با وجود چند کیلومتر طول، به اندازه کافی وجود ندارد و ساکنان این منطقه به ‌دلیل کمبود پل عابر پیاده با مشکلات و خطراتی همچون سرعت بالای خودروها و تصادف مواجه هستند.

با توجه به سرعت بالای خودروهای عبوری در این بلوار، رد شدن از خیابان ممکن است با حوادث احتمالی برای شهروندان روبه‌رو شود، همان‌طور که تاکنون شاهد حوادث و تصادفات زیادی در این بلوار بوده‌ایم.

در دو طرف این بلوار ساکنان زیادی زندگی می‌کنند که هر روز برای عبور از عرض این بلوار با مشکلات و خطرات فراوانی مواجه هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در این مورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: در سطح شهر کرمانشاه برای پنج نقطه از شهر تا پایان سال‌جاری پل‌های‌ هوایی عابر پیاده به ‌بهره‌برداری می‌رسد.

خسرو زرافشانی در خصوص کمبود تعداد پل‌های هوایی عابر پیاده در بلوار طاقبستان گفت: در بودجه 93 برای مرتفع شدن این مشکل نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام خواهیم داد.

وی متذکر شد: بودجه 92 را شورای شهر گذشته بسته ولی در شورای اسلامی شهر جدید برای این موضوع تدابیری اندیشیده خواهد شد که در بودجه سال بعد حتما این موضوع لحاظ شود.

زرافشانی از طرح و برنامه جدید شورای اسلامی شهر کرمانشاه در خصوص ایجاد 12 پل هوایی عابر پیاده در سطح شهر خبر داد و گفت: در تلاش برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه از رایزنی با بخش خصوصی برای احداث پل خبر داد که با احداث پل‌ها توسط بخش خصوصی، امکان تبلیغ روی این پل‌ها برای سرمایه‌گذار فراهم می‌شود.

زرافشانی با اشاره به رایزنی با شرکت‌هایی که در این زمینه پیش‌قدم شده‌اند، اذعان داشت: بخش خصوصی با پرداخت هزینه‌های احداث پل در مدت 30 ماهه، امتیاز 10 تا 15 ساله تبلیغات در این محل را به‌ خود اختصاص می‌دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، کمبود پل هوایی عابر پیاده در این نقطه از شهر را یک کمبود برای شهر دانست.

جواد جعفری از در دستور کار قرار دادن احداث پل‌ هوایی در این منطقه از شهر خبر داد و  تصریح کرد: این موضوع را به مسئولان منتقل خواهیم کرد.

به گفته وی، برای کم کردن بار ترافیکی عبور و مرور عابران پیاده در این منطقه، احداث چند پل در مناطقی از این بلوار مخصوصا ورودی شهرک‌های فرهنگیان فاز 2 و کارمندان به‌ شدت احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه 5 باید مشکلات این منطقه را بررسی و اعلام کند، خاطرنشان کرد: در لیست برنامه‌های سال 93 شورای اسلامی حتما این موضوع گنجانده خواهد شد.

جعفری تاکید کرد: این موضوع را حتما از طریق واحد ترافیک شهرداری منطقه پیگیری خواهیم کرد تا به نتیجه مورد نظر رسیده و مشکلات شهروندان ساکن این بلوار حل شود.

یک کارشناس مسائل شهری در این مورد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: پل هوایی عابر پیاده به‌ عنوان یکی از حقوق شهروندی مطالبه به‌حق شهروندان است.

بهرام کرمی تصریح کرد: در تمام دنیا برای حفظ جان شهروندان از خطرات احتمالی عبور از خیابان، اقدام به احداث این پل‌ها در نقاط پرتردد می‌کنند.

وی وقوع تصادفات فراوان در بلوار طاقبستان را یکی از مشکلات پیش‌روی اهالی این منطقه دانست و تصریح کرد: با توجه به طول زیاد این مسیر، باید مسئولان مربوطه برای احداث پل اقدام کنند.

این کارشناس مسائل شهری با اشاره به عبور و مرور زیاد خودروها در این مسیر، بیان داشت: برای کاهش آمار تصادفات در این بلوار باید تمهیداتی اندیشیده می‌شد که این امر از دید مسئولان پنهان مانده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: آمار تصادفات در بلوار طاقبستان بالاست.

غلامرضا امیدی به طول زیاد و تعداد انبوه عابران پیاده در بلوار طاقبستان اشاره کرد و افزود: پیشنهاد در نظر گرفتن پل هوایی عابر پیاده در این بلوار را به مسئولان مربوطه ارائه کرده‌ایم و این بلوار نیاز مبرم به داشتن چند پل دارد.

یک شهروند کرمانشاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برای گذشتن از بلوار طاقبستان با مشکل مواجه هستیم و اگر کودک یا فرد سالمندی قصد عبور از این مسیر را داشته باشد، خطر بیشتری وجود دارد.

احمد رضایی با اشاره به سرعت بالا و تعداد زیاد خودروهای عبوری از این مسیر، تصریح کرد: همچنان در این منطقه بدون پل هوایی عابر پیاده به ‌میزان لازم، شاهد تصادفات دیگری خواهیم بود و مسئولان مربوطه باید برای رفع این مشکل اقدام کنند. 

انتهای پیام/2700/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول