اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت سراوان:

سوادآموزی احیای یک جامعه و یک ملت است

امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: سواد آموزی در جامعه احیای یک انسان و در پی آن، احیای یک جامعه و یک ملت است.

سوادآموزی احیای یک جامعه و یک ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، مولوی عبدالصمد ساداتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در سراوان اظهار داشت: هجرت پیامبر اکرم(ص) هر چند پس از بیعت مسلمانان مدینه و اطمینان آن حضرت از حمایت آنان انجام گرفت، ولى خود داراى ویژگى‏‌هاى دیگرى است که نشان مى‏‌دهد حکومت آن حضرت در مدینه، تنها به خواست آنان شکل نگرفت، بلکه خواست آنان موانع تشکیل حکومت را برطرف ساخت.

وی ادامه داد: در این هجرت، دو ویژگى وجود دارد که هیچ یک به خواست مردم مدینه تحقق نیافت، بلکه منوط به اذن خداوند و تصمیم آن حضرت بود. پس از بیعت عقبه دوم و آگاه شدن قریش از آن، سخت‏گیرى و آزارشان بر مسلمانان مکه بیشتر شد.

امام جمعه اهل سنت سراوان اذعان داشت: مهاجرت مسلمانان از مکه به مدینه و هجرت آن حضرت پس از اذن خداوند، حکایت از آن دارد که ایشان این امور و مقدمات تشکیل حکومت در مدینه را با توجه به رسالت خود و ایمان مسلمانان مدینه به آن حضرت انجام داده است و حکومت آن حضرت، امرى الهى است.

مولوی ساداتی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال  1358 را یک اقدام مهم برشمرد تا در جامعه اسلامی بی سوادی ریشه کن شود و همه به تعالیم دینی و دنیایی بپردازند و از این موهبت الهی برخوردار باشند.

وی با اشاره به اهمیت سواد آموزی در جامعه گفت: سواد آموزی در جامعه احیای یک انسان و در پی آن، احیای یک جامعه و یک ملت است.

امام جمعه اهل سنت سراوان دین اسلام را دین علم، سواد، فرهنگ و تمدن دانست و خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام به امر سواد آموزی اهمیت فراوانی قائل است به طوری که در صدر اسلام قیمت آزادی اسیر را سواد آموزی چند انسان تعریف می‎کند که این نشان از اهمیت امر دارد. مردمی که مثل مردم تمدن ساز ایران اسلامی ادعای تمدن سازی و فرهنگ سازی در جامعه را دارند باید بی سوادی را در جامعه خود ریشه کن کنند.

مولوی ساداتی در ادامه نهضت سواد آموزی را جز نهادهای گمنام جامعه دانست و افزود: نهضت سواد آموزی به عنوان یک نهاد موثر و مهم در زمینه کاهش بی سوادی در جامعه در خاطر مردم ماندگار خواهد ماند.

وی در ادامه با اشاره به این که نهضت سواد آموزی به محرومترین افراد جامعه خدمت رسانی می‎کند افزود: خدمت به محرومین افتخاری است که نصیب این نهاد شده است و باید این امر را قدر بدانند.

امام جمعه اهل سنت سراوان اصل علم آموزی را با محوریت علوم دینی و اسلامی دانست و افزود: بر اساس نگرش دین مبین اسلام در امر سواد آموزی، باید علوم دینی در محوریت سواد آموزی‎ها قرار گیرد چرا که علوم دینی علوم واقعی هستند و دیگر علم‎ها فضیلت به شمار می‎آیند.

مولوی ساداتی خاطر نشان کرد: ائمه اطهار (ع) نور الهی هستند که مردم را از ظلمات به سمت نور سوق می‎دهند و این نور همان علم الهی آنان است.

وی نهضت سواد آموزی را یک کار زیرساختی در جامعه دانست و افزود: نهضت سواد آموزی جزء کارهای اصالتی در محضر خداوند است چرا که خدمت رسانی واقعی را به مردم جامعه انجام می دهد.

نتهای پیام/75004/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول