اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد دهگلان خبر داد

اجرای 48 پروژه عمرانی در دهگلان

مدیر کمیته امداد دهگلان از اجرای 48 پروژه عمرانی از محل زکات جمع‌آوری شده و معادل‌سازی تشویقی آن در دهگلان خبر داد.

اجرای 48 پروژه عمرانی در دهگلان

زعفر قنبری امروز در حاشیه برگزاری گردهمایی زکات شهرستان دهگلان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این طرح‌ها با صرف اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 230 میلیون ریال از محل جمع‌آوری زکات اجرا شده است.

وی از برگزاری یک‌هزار و 200 جلسه در راستای ترویج و احیای فریضه زکات در دهگلان خبر داد و گفت: در حال حاضر 460 عامل افتخاری در زمینه فرهنگ‌سازی زکات در این شهرستان فعالیت می‌کنند.

به گفته مدیر کمیته امداد دهگلان، امسال بیش از 4 میلیارد و 439 میلیون ریال زکات در دهگلان جمع‌آوری شده  است که 658 میلیون ریال آن زکات فطریه بود.

قنبری به نحوه هزینه‌کرد زکات نیز اشاره کرد و گفت: 942 میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده توسط معتمدین صرف فقرا و 2 میلیارد و 230 میلیون نیز در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه در همان منطقه جمع‌آوری شده، هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: 455 میلیون از زکات جمع‌آوری شده نیز توسط کمیته امداد برای نیازمندان زیرپوشش هزینه شده است.

تحقق 77 درصدی برنامه‌های زکات

مدیر کمیته امداد دهگلان از تحقق 77 درصدی برنامه دبیرخانه شورای زکات دهگلان در سال‌جاری خبر داد و افزود: امسال جمع‌آوری 5 میلیارد و 800 میلیون زکات در دهگلان هدف‌گذاری شده بود که تاکنون 3 میلیارد و 627 میلیون ریال آن تحقق یافته است.

قنبری در ادامه با اشاره به حمایت این نهاد از 2 هزار و 570 خانوار نیازمند در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر 6 هزار و 800 مددجوی دهگلانی زیرپوشش خدمات مستمر کمیته امداد هستند.

به گفته وی، یک‌هزار و 298 خانوار از این تعداد زیرپوشش طرح شهید رجایی هستند.

مدیر کمیته امداد دهگلان با بیان اینکه 329 نفر از جامعه هدف کمیته امداد در دهگلان ایتام زیر 15 سال هستند، افزود: در کنار خدمات کمیته امداد یک‌هزار و 353 حامی نیز از این ایتام حمایت می‌کنند.

به گفته قنبری، بیش از 200 نفر از این حامیان در طول سال‌جاری جذب شده‌اند که بیشتر آنان افراد بومی خود استان هستند.

وی تصریح کرد: ایجاد بسترهای لازم به منظور توانمندسازی این مددجویان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد است که در سرفصل‌های مختلف از جمله ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، کمک هزینه تحصیلی و غیره دنبال می‌شود.

وجود 3942 صندوق صدقه در دهگلان

مدیر کمیته امداد دهگلان همچنین از وجود 3 هزار و 942 صندوق صدقه در سطح این شهرستان به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردم خبر داد و گفت: در حال حاضر 129 صندوق صدقه بزرگ، 146 صندوق متوسط و 3 هزار و 667 صندوق کوچک در شهرستان وجود دارد.

به گفته قنبری، امسال 600 میلیون ریال صدقات مردم از طریق این مصادیق در سطح شهرستان دهگلان جمع‌آوری شده که نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است.

وی افزود: 2 عامل جمع‌آوری صدقات نیز در این شهرستان فعال هستند که به منظور تسریع در زمینه جمع‌آوری صدقات به زودی یک نفر دیگر نیز به این عاملین اضافه می‌شود.

احداث 5 واحد مسکن مددجویی

مدیر کمیته امداد دهگلان در ادامه از احداث 5 واحد مسکن برای مددجویان زیرپوشش این نهاد طی سال‌جاری خبر داد و گفت: 37 واحد مسکن مددجویی تعمیر، 53 مورد تامین انشعابات و 9 مورد مقاوم‌سازی در سال‌جاری انجام شده است.

قنبری در پایان افزود: در راستای اجرای این اقدامات در مجموع اعتباری بالغ بر 125 میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/79002/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول