اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر خدمات ثبتی غیردولتی ثبت احوال خبر داد

ابلاغ دستورالعمل نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت به استان‌ها

مدیرکل دفتر خدمات ثبتی غیردولتی سازمان ثبت احوال از ابلاغ دستورالعمل نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت در استان‌ها خبر داد.

ابلاغ دستورالعمل نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت به استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، زهرا ناصری صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران دفاتر پیشخوان هویت ملی ثبت احوال مازندران در محل فرمانداری آمل با اعلام اینکه سازمان ثبت احوال از نخستین دستگاه‌هایی است که خدمات خود را از طریق دفاتر پیشخوان ارائه کرده است، اظهار داشت: ثبت احوال یک دستگاه خدمات دهنده است و به عنوان عضوی از کارگروه راهبری کشور در تصمیمات کلان مانند نرخ‌گذاری خدمات حضور دارد.

مدیرکل دفتر خدمات ثبتی غیردولتی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه کار ثبت احوال حاکمیتی است، افزود: برخی از خدمات ثبتی به دفاتر واگذاری شده است.

ناصری با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم خدمات دیگری را نیز به این دفاتر واگذار کنیم، تصریح کرد: مازندران در واگذاری این خدمات و تعداد دفاتر پیشخوان پیشرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های دفاتر پیشخوان دولت مازندران تمرکززدایی از مرکز استان است، یادآور شد: این امر سبب ارائه خدمات به تمامی مردم در استان می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات ثبتی غیردولتی سازمان ثبت احوال با اعلام اینکه دستورالعمل نظارت بر دفاتر پیشخوان دولت در کشور ابلاغ شده است، از برخورد با متخلفان خبر داد و افزود: بر اساس قانون پنجم توسعه یک تکلیف مهم بر دوش دستگاه‌های دولتی نهاده شده که چنانچه خدماتی را به بخش غیردولتی واگذار کردند نظارت از آنان رافع نمی‌شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها باید نظارت را به نحو شایسته انجام دهند و تاکید زیادی داریم که اگر رفتارهایی مغایر با آیین‌نامه و بخشنامه صورت گیرد با متخلفان برخورد می‌شود.

ناصری با اشاره به اینکه نرخ خدمات پیشخوان دولتی تغییر کرده است، گفت: قیمت‌های جدید به استان‌ها اعلام شده و مدیران کل می‌توانند تغییرات را با توجه به موقعیت استانی اعلام کنند.

انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول