اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انواری:

ریشه مشکلات جامعه مددجویی در سبک زندگی آنها است

سرپرست کمیته امداد ریشه مشکلات عمده مددجویان و جامعه هدف کمیته امداد به سبک زندگی آنها مربوط دانست و گفت: در حوزه مشاوره و مددجویی باید آنچه به سلامت یک فرد ضربه زده شناسایی شود.

ریشه مشکلات جامعه مددجویی در سبک زندگی آنها است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین انواری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای داشتن یک جامعه سالم راهی نداریم جز اینکه برای خود یک مبانی متقن تعریف کنیم و بر اساس آن راهکارهای سلامت انسان و جامعه را پیاده کنیم.

سرپرست کمیته امداد افزود: در کمیته امداد و در حوزه مددکاری و مشاوره اگر مبنا، قرآن و فرامین الهی نباشد نمی‌توان به سالم کردن جامعه و توفیق در سیاست‌های اتخاذ شده، داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، خلقت انسان را بر اساس زیبایی دانست و تاکید کرد: انسان همواره در جنگ فطرت و طبیعت نیازمند مراقبت و دقت نظر است که در این جنگ دشوار، بدون تکیه بر مبانی مستحکم دینی، پیروزی دشوار است.

انواری تصریح کرد: سبک زندگی و شیوه‌های رفتاری در نتیجه جنگ فطرت و طبیعت در هر انسانی بسیار موثر است که در حوزه مددکاری و مشاوره باید به چنین موضوعاتی توجه داشت.

* ریشه مشکلات جامعه مددجویی در سبک زندگی آنها است

سرپرست کمیته امداد با بیان اینکه ریشه مشکلات عمده مددجویان و جامعه هدف کمیته امداد به سبک زندگی آنها مربوط دانست و گفت: در حوزه مشاوره و مددجویی باید آنچه به سلامت یک فرد ضربه زده را شناسایی کرده و نگاه و فکر افراد را برای برطرف کردن مشکلات آنها تغییر داد.

وی گفت: فردی که مشکلات و گرفتاری‌هایش، او را به افسردگی و نهایتا خودکشی می‌کشاند، نمی‌داند که سرمایه‌ها و داشته‌هایی دارد و هنر یک مددکار این است که این توانمندی‌های مفقود شده را در ذهن و فکر مددجو زنده کند.

انواری ادامه داد: میان آنچه یک فرد مشکل‌دار می‌زند و باید بزند، تفاوت وجود دارد و یک مددکار باید با شیوه‌های مختلف آنچه آن فرد می‌خواهد بزند را پیدا کند و بر اساس آن راهکار و نسخه درمانی بنویسد.

* اگر فکرها اصلاح نشود نه اشتغال و نه مستمری دردی را دوا نمی‌کنند

وی بیان کرد: فرد مددکار نباید تحت تاثیر و عواطف مخاطب خود قرار بگیرد و اشک او سرازیر شود بلکه باید بدون غرق شدن در آنچه گفته می‌شود، سرخط‌ها را پیدا کند چرا که اگر این چرخه به درستی طی نشود، خدمات موثر و رضایت‌بخشی نیز به مددجویان نخواهیم داشت.

انواری ادامه داد: گام اساسی در اقدامات کمیته امداد، تغییر فکرها و نگرش‌ها است چرا اگر فکرها اصلاح نشود نه اشتغال دردی برای جامعه دوا می‌کند و نه هم پرداخت مستمری و برخی خدمات دیگر می‌تواند ما را به اهداف مشخص شده برساند.

سرپرست کمیته امداد در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: دور کردن مددجوی دارای مشکل از گذشته رنج‌آور او و روشن شدن روزنه امید در آینده تاریک او دو رسالت مهم مددکاران و مشاوران در کمیته امداد است.

وی خاطرنشان کرد: مددکاران آنچه را در رفتار یک فرد انتظار دارند باید در فکر او اصلاح کنند.

انتهای پیام/82005/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول