اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد خبر داد

خودکفایی 120 هزار نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر سیاست‌های اشتغالزایی این نهاد از خودکفایی بیش از 120 هزار نفر از مددجویان این نهاد در سال جاری در کشور خبر داد.

خودکفایی 120 هزار نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین انواری بعد از ظهر امروز در شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی خدمات و سیاست‌های کمیته امداد اظهار کرد: در رویکرد اشتغالزایی این نهاد اهداف مختلفی دنبال می‌شود بسیاری از این اقدامات در حوزه اشتغال در آمارهای این بخش لحاظ نمی‌شوند.

وی یکی از این اقدامات را ایجاد اشتغال برای افرادی دانست که استعداد و ضریب هوشی پایینی دارند و ادامه داد: در این گونه اشتغالزایی‌ها، اهدافی چون ایجاد آرامش در خانواده‌ها و سرگرم شدن افراد بیمار و دارای مشکلات روانی دنبال می‌شود و نگاه اقتصادی در این طرح‌ها وجود ندارد.

انواری با تاکید بر اینکه بسیاری از تهدیدهای کنونی جامعه ما با اشتغال و ایجاد درآمد و تولید برطرف می‌شود، ادامه داد: در حوزه اشتغال‌های کوچک نیز این نگاه وجود دارد که در کنار حمایت‌های کمیته امداد، بخشی از نیازهای خانواده از طریق ایجاد این مشاغل کوچک تامین شود.

* متقاعد کردن مددجویان از گام‌های اساسی ایجاد اشتغال است

وی در ادامه تشریح اشتغال‌های مختلف در کمیته امداد بیان کرد: در برخی اشتغال‌ها نیز علاوه بر ایجاد شغل برای یک خانواده، چندین نیرو و مددجوی دیگر نیز از قبل آن صاحب شغل می‌شوند.

انواری گفت: مهم‌ترین گام در حوزه اشتغال متقاعد کردن افراد و مددجویان به ایجاد اشتغال است به طوری که یک فرد بیکار و دارای توانمندی بپذیرد که قادر است شغلی آبرومند داشته باشد و با حفظ عزت و کرامت صاحب درآمد شود.

وی افزود: در کمیته امداد سیاست اجرای یک کسب و کار و ارائه یک آمار وجود ندارد بلکه در بسیاری مشاغل، کمیته امداد گاهی تا سه سال حمایت‌های خود را ادامه می‌دهد.

انواری به وجود آوردن آمادگی و مهارت لازم برای راه‌اندازی یک شغل را از دیگر کارهای مهم کمیته امداد در این حوزه برشمرد و گفت: در سال جاری بیش از 120 هزار نفر در کشور خودکفا شدند.

سرپرست کمیته امداد در بخش دیگری از صحبت‌هایش از همکاری‌ بانک‌های عامل در همراهی سیاست‌های این نهاد قدردانی و خاطرنشان کرد: تنها در سایه انسجام و همکاری بین بخشی می‌توان در ارائه خدمات موثر به جامعه مددجویان موفق عمل کرد.

انتهای پیام/82005/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول