اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی قائمشهر خبر داد

آمادگی برای راه‌اندازی موزه تاریخ قائمشهر

رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر گفت: شهرداری و شورای شهر قائمشهر آمادگی لازم برای راه‌اندازی موزه تاریخ این شهر را دارند.

آمادگی برای راه‌اندازی موزه تاریخ قائمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، مهدی ابراهیمی ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری قائمشهر که در محل فرماندار برگزار شد با اشاره به اینکه چند سال پیش عمارت قدیمی شهرداری را برای راه‌اندازی موزه به سازمان میراث فرهنگی واگذار کردیم، اظهار داشت: در حال حاضر با گذشت مدت زیادی هنوز این موزه راه‌اندازی نشده است.

ابراهیمی افزود: شهرداری و شورا آمادگی لازم برای راه‌اندازی موزه تاریخ شهر قائمشهر را دارند.

وی بیان داشت: در صورتی که سازمان میراث فرهنگی مازندران با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای موافقت کند، شهرداری قائمشهر آمادگی پرداخت هزینه‌های راه‌اندازی موزه را دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که منعقد می‌شود، سازمان میراث فرهنگی مازندران سال‌های آینده باید هزینه‌هایی که از سوی شهرداری انجام شده را بازگرداند.

رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر وجود منطقه‌های باستانی را از نقاط قوت برای جذب گردشگر در این شهر دانست و گفت: شهرداری آمادگی دارد تپه طالقانی و گردکوه را احیا و بازسازی کند.

وی افزود: بازسازی این دو منطقه ضمن جذب گردشگر می‌تواند زوایای تاریخ و تمدن قائمشهر را روشن کند.

شهردار قائمشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال تهیه برنامه چهارساله قائمشهر و تدوین بودجه 93 هستیم، گفت: بنا داریم در صورت موافقت سازمان میراث فرهنگی مازندران، پنج پروژه در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی را در برنامه کوتاه مدت و بلند مدت قرار دهیم.

جعفر حسینی تپه باستانی طالقانی و تبدیل آن به پارک موزه، منطقه باستانی گردکوه و ایجاد پارک موزه، پارک جنگلی تلار و حاشیه رودخانه‌های سیاهرود و تلار را پنج طرح مربوطه اعلام کرد.

انتهای پیام/2296/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول