اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

‌موزه «مردم‌شناسی» و «آکواریوم مجازی» در ‌چابهار راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه ‌در فضایی به وسعت 600 مترمربع فاز اول خانه‌ گردشگری منطقه آزاد چابهار ایجاد شد، گفت: به زودی ‌موزه مردم‌شناسی و آکواریوم مجازی در ‌منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی می‌شود.

‌موزه «مردم‌شناسی» و «آکواریوم مجازی» در ‌چابهار راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار، حامدعلی مبارکی افزود: با توجه به غنای محصولات صنایع دستی در استان سیستان و بلوچستان ‌منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار‌ اقدام به ایجاد مجموعه خانه گردشگری با هدف ایجاد اشتغال مولد و درآمد برای زنان خودسرپرست و همچنین رشد اصناف مرتبط با گردشگری کرد.

‌مدیرعامل سازمان منتطقه آزاد چابهار اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار یکی از قطب‌های مهم بازرگانی محسوب می‌شود و موجبات اشتغال صدها نفر و سرمایه‌گذاری میلیاردی داخلی و خارجی را فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی از راهکارهای درآمدزایی و بهبود معیشت مردم است که ظرفیت مناسبی را برای آنان آماده خواهد کرد، تصریح ‌کرد: اجرای طرح‌های محوطه‌سازی در اطراف خانه گردشگری با وجود چشم‌اندازهای منحصر به فرد از دیگر ظرفیت‌های قابل استفاده برای گردشگران و مسافران است.

‌مبارکی با بیان اینکه راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی، آکواریم مجازی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی بومی و اکوتوریسم از دیگر طرح‌هایی است که در فازهای بعدی در منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی می شود، تاکید کرد: چابهار مهم است؛ نه فقط چون یکی از پررونق‌ترین مناطق آزاد ایران به حساب می‌آید، نه فقط چون تنها بندر اقیانوسی کشور است چون که هر گردشگری را شیفته زیبایی‌هایش می‌کند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان این که این شهرستان در تقسیم‌بندی‌ها منطبق با طرح توسعه و گردشگری جزو منطقه 7 کشور محسوب می‌شود، گفت: ‌در کنار استان‌های سه‌گانه خراسان و سیستان و بلوچستان منطقه شرق کشور را پوشش می‌دهد.

مبارکی با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار ‌دروازه ورود گردشگران به این منطقه قلمداد می‌شود، تاکید کرد: ‌قرابت این منطقه با دریای عمان و اقیانوس هند، جایگاه کم نظیری از نظر توسعه گونه‌های پرطرفدار گردشگری به ویژه گردشگری دریایی و ساحلی به آن می‌بخشد.‌

انتهای پیام/75004/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول