اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد

تشکیل هسته‌های مقاومت اقتصادی(فلاحین) در خراسان جنوبی

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از تشکیل هسته‌های مقاومت اقتصادی(فلاحین) در راستای اهداف عالیه اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد.

تشکیل هسته‌های مقاومت اقتصادی(فلاحین) در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زهرایی پیش از ظهر امروز در دهمین جلسه قرارگاه جهاداقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: با حضور اعضاء قرارگاه جهاد اقتصادی مقرر شد که برنامه زمان‌بندی تشکیل نخستین هسته‌های مقاومت اقتصادی‌(فلاحین) در سطح شهرستان‌های استان اعلام شود.

وی ادامه داد: بر اساس همان زمان‌بندی به ترتیب شهرستان اقدام به تشکیل هسته‌ها می‌شود که در نهایت این مهم نیز بر عهده سازمان بسیج سازندگی و سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی گذاشته شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: تشکیل هسته‌های مقاومت اقتصادی(فلاحین) با عنایت به اهداف عالیه اقتصاد مقاومتی در قرارگاه جهاد اقتصادی و پیرو اهداف سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی در ارتباط با افزایش راندمان تولید و کاهش فاصله‌های تولید محصولات کشاورزی و دامپروری در سطح کشور لحاظ شده است.

زهرایی گفت: نخستین دور تشکیل هسته‌های فلاحین در تاریخ 18 آذرماه سال جاری از شهرستان بشرویه آغاز شده است.

وی اذعان داشت: در نخستین جلسه هسته‌های فلاحین بیشتر سعی شد تا مسئولان حلقه‌ها نسبت به اهداف و برنامه‌های مدنظر سازمان و بسیج توجیه شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: البته کشاورزان و مسئولان هسته‌ها و حتی در برخی شهرستان‌ها مسئولان ترویج جهادکشاورزی حضور داشتند که بسیار حائز اهمیت بوده است.

زهرایی متذکر شد: اساس کار ترویج و آموزش کشاورزی بر پایه نیازسنجی از سطح جامعه و برنامه‌ریزی بر اساس آن است.

وی یادآور شد: هدف هسته‌های فلاحین در راستای اصول برنامه‌های ترویج و آموزش کشاورزی و بر اساس متد کشاورز نمونه، روز مزرعه، طوفان اندیشه و برنامه‌هایی از این قبیل است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در هسته‌های فلاحین سعی شده است تمامی روش‌های آموزش بزرگسالان و اصول پداگوژی در آن مدنظر قرار گرفته شود تا از بهره‌وری و عملکرد بالایی برخوردار شود.

زهرایی یکی از اهداف اصلی این برنامه را اهداف عالیه اقتصاد مقاومتی و تقویت سیستم تولید محصولات کشاورزی با افزایش راندمان تولید و بهره‌وری بالای عوامل در دسترس عنوان کرد.

وی افزود: همانطور که مشخص و مبرهن است بین وضعیت مطلوب و وضعیت موجود فاصله‌ای وجود دارد که به آن شکاف نیازها بر اساس هرم نیازهای مازاد گفته می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان این‌که شکاف نیازها نسبت به وضعیت منطقه‌ای مختلف و متفاوت است، اذعان داشت: بر اساس وضعیت منطقه‌ای خراسان جنوبی به دنبال رساندن کشاورزان و تولیدکنندگان سطوح عادی به سطح عملکرد کشاورزان نمونه شهرستانی گام برمی‌داریم.

زهرایی اضافه کرد: همچنین در گام‌های بعدی به دنبال پر کردن شکاف تا سطح کشاورزان نمونه استانی، سپس کشاورزان نمونه شرق کشور و در نهایت رسیدن به سطح کشاورزان نمونه کشوری به عنوان هدف غایی و اهداف عالیه اقتصاد مقاومتی پیش می‌رویم.

وی با بیان این‌که سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی به دنبال ارتقاء سطح عملکرد کشاورزان است، تصریح کرد: در راستای این برنامه سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با هدف قرار دادن افزایش سطح دانشی، انگیزشی و مهارتی کشاورزان خرده‌پا با سطح عملکرد پایین از طریق برخورد چهره به چهره با کشاورزان نمونه شهرستانی به دنبال ارتقاء سطح عملکرد با متدها و روش‌های ثابت شده‌ است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: در این هسته‌ها سعی شده با استفاده و الهام از روش سیستمی T&V (آموزش و دیدار ) مروجان و تسهیل‌گران در سطح مزارع تعدادی از کشاورزان اطراف خود را زیرپوشش تخصصی قرار دهند.

زهرایی ادامه داد:  سپس مروجان و تسهیل‌گران با کارشناسان ترویج جهاد کشاورزی سطح شهرستان در تماس مداوم و پوشش تخصصی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: کارشناسان شهرستانی از طریق کارشناسان و مدیران استانی با نیازسنجی از سطح شهرستان‌ها برنامه‌های تخصصی را آماده‌سازی کرده و برای اجرا و انجام به سطح شهرستان ارسال می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به چارت تشکل سازمانی هسته‌ فلاحین یادآور شد: 18 و 19 آذرماه سال جاری در شهرستان‌های طبس و بشرویه هسته‌های زعفران، خرما، پرورش ماهیان گرمابی و سبزی‌کاری برگزار شده است.

زهرایی یادآور شد: تاریخ 25 و 26 آذرماه سال جاری در نهبندان هسته‌های پسته و پرورش آبزیان و در سر بیشه هسته‌های شرکت تعاونی زنان روستایی، پرورش قارچ خوراکی و شیلات برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری هسته‌ پرورش مرغ بومی تخم‌گذار در بیرجند و زرشک‌کاری در قاینات، خاطرنشان کرد: هسته عناب‌کاران در زیرکوه، هسته عناب‌کاران و گاوداران در خوسف، هسته‌های پسته‌کاران، انارکاران و تولید‌کنندگان کمپوست در فردوس از دیگر هسته‌های برگزار شده است.

انتهای پیام/69017/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول