اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای زکات شهرستان دهگلان:

امسال 4 میلیارد ریال زکات در هگلان جمع‌آوری شد

امام جمعه و رئیس شورای زکات دهگلان از جمع‌آوری 3 میلیارد و 931 میلیون ریال در سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

امسال 4 میلیارد ریال زکات در هگلان جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، ماموستا جمال جعفری پیش از ظهر امروز در گردهمایی زکات شهرستان دهگلان اظهار کرد: 997 میلیون ریال از این مقدار زکات غیرنقدی و 2 میلیارد و 934 میلیون ریال آن زکات نقدی بوده است.

به گفته وی، کل زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته برابر با 424 میلیون ریال زکات غیرنقدی و 3 میلیارد و 596 میلیون ریال نقدی بوده است.

وی تصریح کرد: تا سال گذشته در 78 روستا و دو نقطه شهری شهرستان دهگلان زکات جمع‌آوری می‌شد که امسال 11 روستا به روستاهای پرداخت زکات اضافه شده است.

ماموستا جعفری اضافه کرد: 17 روستا در این شهرستان پرداخت زکات صورت نگرفته و این مهم شاید به دلیل نبود روحانی بوده است.

به گفته امام جمعه دهگلان، در حال حاضر یک‌هزار و 501 نفر در شهرستان دهگلان زکات پرداخت می‌کنند و این از اعتقادات دینی آنان ناشی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر روحانیون، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران، معتمدین محلی نیز در بحث جمع‌آوری زکات شورای زکات شهرستان دهگلان را یاری می‌دهند به نحوی که تاکنون 460 نفر در این زمینه فعالیت دارند.

ماموستا جعفری در ادامه به اجرای 48 پروژه عمرانی از محل زکات جمع‌آوری شده و معادل‌سازی تشویقی آن اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته 776 میلیون ریال تشویقی معادل زکات به حساب مساجد سطح شهرستان واریز شده است.

رئیس شورای زکات شهرستان دهگلان تصریح کرد: در یک سوم از 110 روستای شهرستان دهگلان امام جمعه دائم وجود دارد که کمک زیادی به بحث زکات و نهادینه‌ کردن فرهنگ پرداخت زکات کمک می‌کنند.

وی همچنین خواستار کمک بیشتر روحانیون و امامان جمعه روستاهای شهرستان با شورای زکات شد و گفت: این موضوع سبب می‌شود که علاوه بر اجرای دستورات الهی دین اسلام، زمینه‌ای برای اجرای پروژه‌های عمرانی بیشتر فراهم شود.

جعفری با قدردانی از عاملین و مودیان زکات در شهرستان دهگلان، گفت: امید است این افراد شورای زکات شهرستان حمایت نمایند چراکه برخی از مردم نمی‌دانند که زکات پرداختی در چه محل‌هایی هزینه می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات، کمک‌های پرداختی و زکات جمع‌آوری شده را برای فقرا و نیازمندان و نیز اجرای پروژه‌هایی در همان محل پرداختی زکات هزینه می‌نماید.

انتهای پیام/79002/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول