اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد شهرستان سبزوار خبر داد

جمع‌آوری 9.6 میلیارد ریال زکات در سبزوار

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان سبزوار با اشاره به افزایش 50 درصدی پرداخت زکات در این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9 میلیارد و 600 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 9.6 میلیارد ریال زکات در سبزوار

سیدحسین کرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: این خانواده‌ها در قالب‌های مختلف مورد حمایت این نهاد هستند.

وی افزود: البته رویکرد کمیته امداد اشتغال‌محوری است که در همین زمینه بیش از یک‌هزار و 233 مورد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد سبزوار پرداخت شده است.

کرابی خاطرنشان کرد: 80 درصد دریافت‌کنندگان تسهیلات مذکور را مددجویان زیرپوشش و 20 درصد باقی‌مانده را اقشار آسیب‌پذیر تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: البته در سال گذشته 806 مورد تسهیلات به مددجویان این نهاد در راستای مشاغل خانگی و 329 مورد در قالب خوداشتغالی پرداخت شده است.

کرابی با اشاره به افزایش 50 درصدی پرداخت زکات از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان سبزوار 9 میلیارد و 600 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی جمع‌آوری بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال دیگر زکات را در سطح شهرستان داریم، گفت: زکات پرداختی در زمینه فعالیت‌های عمرانی نظیر ساخت مساجد و حسینیه‌ها، کمک به ایتام و فقرا و تهیه جهیزیه نوعروسان زیرپوشش این نهاد هزینه می‌شود.

این مسئول در رابطه با هزینه کردن زکات جمع‌آوری شده و معادل آن در روستاها نیز گفت: مبلغ زکات و نیز معادل پرداخت شده به هر روستا صرف عمران، آبادانی و احداث بناهای عمومی مورد نیاز همان روستا می‌شود؛ از این رو پرداخت زکات نقش مهمی در رفع مشکلات روستاها و تأمین نیازمندی‌های عمومی آنها خواهد داشت.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول