اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر:

22 شورای بهداشت روستایی در دیر فعال است

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: 22 شورای بهداشت روستایی در این شهرستان دیر فعال است که تا‌کنون اقدمات موثری انجام داده‌اند.

22 شورای بهداشت روستایی در دیر فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن فخرایی صبح امروز در جلسه ماهانه با پرسنل بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر اظهار داشت: یکی از اهداف و کارکردهای مهم واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای فرهنگ‌سازی برای توسعه سلامتی است.

وی با بیان اینکه زمانی برای متقاعد کردن صنوف عرضه مواد غذایی به بهسازی و کاشی کردن واحد صنفی خود با مشکل جدی روبه‌رو بودیم که حتی در پاره‌ای موارد مجبور به اعمال قانون می‌شدیم، افزود: ‌با آموزش، پیگیری و همکاری مردم ‌این موضوع به عنوان فرهنگ نهادینه شده ‌و نه تنها آنهایی که با مواد غذایی سر و کار دارند بلکه همه صنوف بدون درخواست مأموران بهداشت محیط خود اقدام به بهسازی و کاشی‌کاری مغازه‌های خود می‌کنند.

وی به نقش مردم در توسعه بهداشت محیط شهر و روستا اشاره کرد و اظهار داشت: رعایت اصول و مقررات بهداشت محیط یک نوع سرمایه‌گذاری است که سود آن عاید خود مردم می‌شود.

فخرایی استفاده از توان و ظرفیت مردمی برای ارتقای سطح بهداشت محیط جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: زمانی که در کارها از توان اجرایی و مشاوره‌ مردمی استفاده شود پذیرش رفتارهای بهداشتی راحت‌تر و ایجاد فرهنگ مطلوب سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر یکی از راهکارهای به‌کارگیری و استفاده از توان اجرایی و مشاوره‌ مردم را تشکیل شورای بهداشتی عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون 22 شورای بهداشتی در سطح روستاهای شهرستان دیر فعال است که کارهای عمده و زیر‌بنایی بسیار خوبی انجام داده‌اند.

وی افزود: جمع‌آوری حمل و دفع بهداشتی زباله‌، کمک در احداث توالت بهداشتی برای خانوارها، ترغیب و تشویق مردم به حفر چاه جاذب و جلوگیری از ورود فاضلاب به معابر عمومی، بهسازی معابر، رسیدگی به وضعیت بهداشت محیط مساجد و اماکن عمومی، کمک در ایجاد فضای سبز روستا و ... از جمله اقدامات موثری است که در شورای بهداشتی روستاها تصویب و به مرحله اجرا درآمده است.

فخرایی در این نشست با تاکید بر تکریم مردم و رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای توسط پرسنل بهداشت محیط و حرفه‌ای در بازدیدهای بهداشتی گفت: ماموران بهداشت محیط و حرفه‌ای همچون گذشته با اخلاق و رفتار خوب خود سعی در ارتقای فرهنگ سلامتی مردم داشته باشند چراکه توان بازدارنده و  هدایت‌کننده رفتار نیکو از تمامی ابزارهای قانونی، بهتر و موثرتر عمل می‌کند.

انتهای پیام/66006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول