اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

تحقق 154 درصدی جمع‌آوری زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با اشاره به جمع‌آوری 122 میلیارد ریال زکات در استان از تحقق 154 درصدی اهداف در این حوزه خبر داد.

تحقق 154 درصدی جمع‌آوری زکات در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد امشب در جمع کارکنان حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان کردستان در سنندج اظهار کرد: امسال با جمع‌آوری بیش از 122 میلیارد ریال زکات موفق به تحقق 154 درصد برنامه‌ها در این حوزه شده‌ایم.

وی با اشاره به جمع‌آوری 52 میلیارد ریال زکات مال‌التجاره و 30 میلیارد ریال زکات غلات گفت: 18 میلیارد ریال زکات فطریه و 17 میلیارد ریال سایر اموال مشمول زکات در استان جمع‌آوری شده است که با جمع‌آوری این میزان زکات در مجموع 154 درصد زکات پیش‌بینی شده در استان محقق شده است.

در 700 روستا زکات جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: هدف‌گذاری امسال در زمینه جمع‌آوری زکات در استان جمع‌آوری 100 میلیارد ریال بود که خوشبختانه با تلاش همکاران و فعالان این عرصه بیش از 122 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری و مدیریت شده است.

موسی‌نژاد بیان کرد: این میزان زکات در بیش از 700 روستا و 20 شهر جمع‌آوری و با مدیریت صحیح شورای زکات زیر نظر معتمدین مردم و هیئت امنای مساجد هزینه شده است.

وی از اجرای 700 پروژه‌ محرومیت‌زدایی از ابتدای فعالیت شورای زکات استان کردستان خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز بیش از 250 پروژه از محل هزینه‌کرد زکات در استان در حال اجرا و یا به مرحله اتمام رسیده است.

پرداخت زکات موجب رشد جامعه می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه پرداخت زکات موجب رشد جامعه می‌شود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر کردستان یکی از استان‌های موفق در امر جمع‌آوری زکات بود است.

به گفته موسی‌نژاد، کسب رتبه‌های برتر در زمینه پرداخت زکات در سطح کشور ناشی از تلاش شبانه‌روزی همکاران و هدایت‌گری‌های جامعه روحانیون استان بوده است.

وی با بیان اینکه این میزان زکات جمع‌آوری شده تنها درصد از کل زکاتی است که باید از سوی مردم پرداخت شود، تصریح کرد: اگر همه مردم به تکلیف شرعی خود در این حوزه عمل کنند، هیچ فقیری در جامعه باقی نخواهد ماند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطرنشان کرد: پرداخت زکات وظیفه‌ای شرعی بوده و و همه افراد با توجه به دستورات دین اسلام و آیات قرآن باید زکات مالشان را پرداخت کنند.

موسی‌نژاد نقش روحانیون در تشویق و ترغیب مردم به پرداخت زکات را چشمگیر دانست و گفت: جامعه روحانیون استان باید با بیان تاثیرات پرداخت زکات به مردم بستر گسترش این فریضه الهی را در جامعه مهیا کنند.

وی اضافه کرد: امر کردن به پرداخت زکات بدون شک امر به معروفی است که باید برای احیای آن در جامعه تلاش کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در ادامه به نقش نیروی انسانی در پیشبرد اهداف هر سازمان و نهادی اشاره کرد و افزود: اهداف سازمان در گرو اهداف منابع انسانی و اهداف منابع انسانی در گرو اهداف سازمان است.

به گفته موسی‌نژاد، تنها با وجود نیروهای متعهد، توانمند، متخصص و دلسوز تحقق اهداف در هر سازمان و یا دستگاهی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی کار در کمیته امداد امام خمینی را توفیقی الهی دانست و گفت: کار در امداد یک افتخار است که نصیب هر کس نمی‌شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، خدمت صادقانه و تلاش در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های نیازمندان به عنوان جامعه هدف این نهاد شکرانه نعمتی است که خداوند در اختیار ما گذاشته است.

موسی‌نژاد اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع و تلاش در راستای توانمندسازی آنان با حفظ کرامت انسانی از مهم‌ترین اولویت‌ها در این نهاد است.

 توسعه مشارکت‌های مردمی برنامه‌ریزی شده است

وی از حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد به عنوان پل ارتباطی بین مردم، خیرین و جامعه زیرپوشش این نهاد نام برد و افزود: توسعه مشارکت‌های مردمی به منظور ارائه خدمات هرچه بیشتر به مردم مهم‌ترین رسالت این حوزه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: برنامه‌ریزی و شفاف‌سازی در مورد عملکرد به منظور افزایش اعتماد جامعه و توسعه مشارکت‌های مردمی از جمله مسائلی است که باید از سوی فعالین این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

موسی‌نژاد اطلاع‌رسانی در زمینه اقدامات انجام شده از طریق مختلف را ضروری خواند و گفت: خیلی از مخاطبان کمیته امداد از فعالیت‌های ارزشمند این نهاد بی‌اطلاع هستند لذا باید از طریق رسانه‌های دیداری، شنیداری و گفتاری این خدمات را اطلاع‌رسانی کرد.

 در مورد خدمات امداد اطلاع‌رسانی شده است

به گفته وی، اطلاع‌رسانی در مورد خدمات امداد زمینه توسعه هرچه بیشتر مشارکت‌های مردمی به ویژه حمایت خیرین از برنامه‌های این نهاد را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان ایجاد بانک اطلاعاتی از خیرین استان و همچنین تدوین نقشه راه به منظور توسعه بیش از پیش مشارکت‌های مردمی در استان تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان می‌توانیم با تعریف برنامه‌ای درست زمینه را برای توسعه مشارکت افراد خیر و توانمندسازی جامعه هدف فراهم سازیم.

موسی‌نژاد در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اظهار کرد: طی چند سال اخیر  تلاش مضاعفی از سوی کارکنان این حوزه در راستای ترویج فرهنگ اسلامی صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول