به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانهای روابط عمومی شهرداری اصفهان، بهزاد بزرگزاد اظهار کرد: روزانه به طور میانگین 2 هزار تماس با سامانه 125 برقرار میشود که 40 درصد آن مزاحمت است.
وی افزود: با فرهنگسازی و راهاندازی سیستمهای ردیابی در سازمان آتشنشانی میزان مزاحمتهای تلفنی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: بخش عمدهای از تماسها نیز مشاوره تلفنی است که از سوی کارشناسان سازمان آتشنشانی به شهروندان ارائه میشود.
وی با اشاره به تجهیز سازمان آتشنشانی به سیستم اطلاعات 118 گفت: سازمان آتشنشانی از طریق GIS شهری کدپستی و آدرس شمارههای تلفن را با سامانه 125 لینک کرده تا در صورت تماس با این سامانه موقعیت دقیق تماسگیرنده مشخص شود تا امدادگران بتوانند در کمترین زمان ممکن خود را به محل وقوع حادثه برسانند.
بزرگزاد ادامه داد: سامانه 125 آتشنشانی با قابلیت هفت خط همزمان برای اطلاعرسانی سریع شهروندان در مورد آتشسوزی و دیگر حوادث است که در این راستا در صورت تماس غیرضروری با این سامانه و ایجاد مزاحمت، طبق آییننامه اجرایی مجازات مزاحمان تلفنی، شماره تلفن آنها اعم از ثابت و سیار، مشخص و با شناسایی مالک آن، جریمه و مجازات متخلف اعمال میشود.
انتهای پیام/63012/غ/پ3003