اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر شهر و روستای استانداری خراسان رضوی:

اکثر شهرداری‌های خراسان رضوی با مشکل مالی مواجه هستند

مدیرکل دفتر شهر و روستای استانداری خراسان رضوی گفت: اکثر شهرداری‌های استان دچار مشکلات مالی هستند.

اکثر شهرداری‌های خراسان رضوی با مشکل مالی مواجه هستند

سیدمجتبی علوی‌مقدم در حاشیه معرفی شهردار جدید خلیل‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شهرداری‌ها یک نهاد مردمی و خودگردان هستند و نباید دلخوش به کمک دولت باشند.

وی افزود: کمک‌های دولتی مسکن است و نمی‌تواند مدام صورت گیرد لذا باید اعضای شورا با تعریف درستی از ایجاد منابع مالی، به کمک شهرداری و شهر بشتابند.

این مسئول با بر حذر داشتن شوراهای شهر از کار سیاسی، گفت: شوراها حق دخالت بر کار پرسنل شهرداری را ندارند و نگاه شورا باید تمهید کار عمرانی و خدماتی برای شهردار باشد.

وی بر همکاری شورای شهر با شهردار تاکید کرد و افزود: شهرداری‌‌های سطح استان از لحاظ درجه‌بندی به سه دسته تقسیم می‌شوند که دسته اول درجه یک تا 3 که به کمک مالی دولت بیشتر نیاز دارند و دسته دیگر شهرداری‌های درجه 3 تا 5 که باز هم کمی کمک نیاز دارند و درجه 6 تا 7 و ... که از لحاظ تأمین بودجه خود مشکل ندارند و خود می‌توانند از منابع عمومی درآمد لازم را داشته باشند هستند، لذا این نگاه باید از میان برداشته شود که شهرداری‌ها خود باید امور خود را تأمین کرده و نیاز خود به کمک‌های دولتی را کم کنند.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول