اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

بوشهر مرکز تاریخی خلیج فارس معرفی شود

استاندار بوشهر گفت: ظرفیت‌های گردشگری بوشهر بر کسی پوشیده نیست و این استان می‌تواند مرکز تاریخی خلیج فارس باشد.

بوشهر مرکز تاریخی خلیج فارس معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه ملی دریانوردی و نیروی دریایی ایران در گذر تاریخ اظهار داشت: سابقه تاریخی بوشهر نشان از این دارد که بوشهر همواره در طول تاریخ به عنوان یک بندر مهم برای کشور محسوب می‌شده است.

وی بیان کرد: قرار گرفتن بوشهر در کنار سواحل نیلگون خلیج فارس علاوه بر ایجاد فرصت‌های بیشمار اقتصادی، زمینه برای توسعه برنامه‌های گردشگری را هم فراهم می‌کند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: با این حال ظرفیت‌های گردشگری بوشهر بر کسی پوشیده نیست و این استان می‌تواند مرکز تاریخی خلیج فارس باشد.

سالاری وجود بازرگانان، تجار و دریانوردان، صیادان و مرزداران در استان بوشهر را از مهم‌ترین شاخص‌های استان بوشهر در بهره‌مندی از آبراه خلیج فارس نام برد و افزود: بخش قابل توجهی از مردم استان بوشهر از وجود خلیج فارس امرار معاش می‌کنند و این آبراه نقش قابل توجهی در اقتصاد کشور دارد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای چهره‌های علمی و تاریخی است، تصریح کرد: دکتر عبدالکریم مشایخی از باستان‌شناسان کشور و تاریخ‌شناس استان بوشهر نقش قابل توجهی در معرفی دریانوردان استان بوشهر دارد که در این همایش چهره‌های تاریخی استان بوشهر معرفی خواهند شد.

سالاری بیان کرد: استان بوشهر در طول تاریخ همیشه به عنوان یک مرکز استراتژیک در کنار خلیج فارس بوده و وجود آثار تاریخی متعدد گواه این مدعاست.

استاندار بوشهر اظهار داشت: برگزاری همایش و نمایشگاه ملی دریانوردی و نیروی دریایی ایران در گذر تاریخ یک فرصت است تا متولیان امر زمینه برای معرفی سوابق تاریخی بوشهر در خلیج فارس را بیش از پیش معرفی کنند.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول