اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خواستار شد

راه‌اندازی صندوق توسعه کشاورزی در شهرستان‌های استان بوشهر

استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه بسیاری از ظرفیت‌های کشاورزی بوشهر در شهرستان‌ها قرار دارد باید زمینه فعالیت صندوق توسعه کشاورزی در شهرستان‌های استان را فراهم کنیم.

راه‌اندازی صندوق توسعه کشاورزی در شهرستان‌های استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست با مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی و مسئولان بخش کشاورزی استان بوشهر، بوشهر را استانی بهره‌مند از ظرفیت کشاورزی دانست و گفت: با وجود این ظرفیت‌ها کارشناسان و مدیران بخش کشاورزی باید برنامه‌ریزی کرده و زمینه برای توسعه بخش کشاورزی فراهم کنند.

وی بیان کرد: نباید اجازه دهیم با وجود داشتن این ظرفیت‌ها، در بخش کشاورزی دچار مشکل شویم لذا برنامه‌ریزی و استفاده از دانش روز یک ضرورت است.

استاندار بوشهر با اشاره به برنامه‌های توسعه در این استان تصریح کرد: با توجه به این برنامه ما توسعه فعالیت‌های کشاورزی در تمام زمینه‌هاست، بخش کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. آبزیان، شیلات، بندر، نفت و گاز بخشی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که هر کدام این بخش‌ها می‌تواند فرصت بسیار بزرگی برای توسعه استان بوشهر باشد.

سالاری گفت: با توسعه صنایع تبدیلی شاهد بهبود عرضه محصولات در بازار کشورهای هدف خواهیم بود و این مهم موجب رشد و اعتلای کشاورزان می‌شود. در بحث میگو ظرفیت‌های استان چندین برابر ظرفیت فعلی است و باید از ظرفیت و پتانسیل موجود استفاده کنیم و سطح کمی و کیفی این محصول را بالاتر ببریم.

سالاری گفت: با توجه به اینکه بسیاری از ظرفیت‌های کشاورزی بوشهر در شهرستان‌ها قرار دارد باید زمینه فعالیت صندوق توسعه کشاورزی در شهرستان‌های استان را فراهم کنیم تا شاهد پیشرفت این فعالیت‌ها در تمام نقاط استان باشیم.

استاندار بوشهر بیان داشت: با این اقدام شاهد کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های کشاورزی در تمام شهرستان‌ها خواهیم بود. یکی از ضعف‌هایی که در بخش کشاورزی شاهد هستیم وضعیت بسته‌بندی محصولات کشاورزی است که این امر موجب می‌شود صادرات محصولات کشاورزی هم باکیفیت پایینی انجام شود.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول