اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی پنجمین همایش ملی آسیب‌های پنهان:

نگاه علمی به سنت‌ها از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند

دبیر علمی پنجمین همایش ملی آسیب‌های پنهان با اشاره به اینکه باید در مقابله با آسیب‌ها از فرهنگ بومی استفاده کرد گفت: نگاه علمی به سنت‌ها و بازاندیشی موارد مثبت و بهره‌ گرفتن از آنها راهکار اساسی است.

نگاه علمی به سنت‌ها از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پنجمین همایش ملی آسیب‌های پنهان ظهر امروز در محل دانشگاه کردستان با حضور جمعی از مسئولان و پژوهشگران این حوزه برگزار شد.

در این مراسم دبیر علمی همایش در گزارشی اظهار کرد: 193 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که در نهایت 50 درصد از آنها تائید شد و 19 مقاله به صورت سخنرانی و 73 مقاله دیگر نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.

حسن محمدزاده با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی به دو دسته پنهان و آشکار تقسیم‌بندی می‌شوند گفت: در آسیب‌های آشکار مردم به سرعت متوجه ورود آنها به جامعه می‌شوند.

وی افزود: در برخی آسیب‌ها تنها متخصصان و کسانی که دارای مطالعه عمیق و دوربینی باشند متوجه وجود آنها شده و علت آن مشخص شدن علائم آن در دراز مدت است.

دبیر علمی پنجمین همایش ملی آسیب‌های پنهان این دسته از آسیب‌ها را پنهان و خطرناک دانست و گفت: سه راه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی وجود دارد.

محمدزاده پیشگیری، ترمیم و مدیریت و در نهایت بازتوانی را از راهکارهای مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: اگر از گسترش این آسیب‌ها جلوگیری شود و از یک نسل یا قشر اجازه ورود آن به نسل و قشرهای دیگر را ندهیم، می‌توان گفت در جلوگیری از گسترش آسیب‌ها موفق عمل شده است.

وی با تأکید بر قابل مدیریت بودن آسیب‌های اجتماعی با استفاده از مباحث علمی به مانند سایر آسیب‌ها گفت: تحقق این مهم الزاماً نیازمند ورود متخصصان این امر در رشته‌های مختلف است.

دبیر علمی پنجمین همایش ملی آسیب‌های پنهان با ابراز نگرانی از افزایش آسیب‌های اجتماعی و رو به گسترش بودن آنها اظهار کرد: کاهش این آسیب‌ها و مقابله با گسترش آنها همکاری همه‌جانبه را می‌طلبد.

محمدزاده با بیان اینکه نباید یک بخش منتظر اقدام سایر بخش‌ها باشد گفت: همه باید در مقابل این آسیب‌ها احساس مسئولیت داشته باشیم چراکه با زندگی ما در ارتباط است.

وی با تأکید بر ضرورت همکاری نهادهای دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد در کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: بهترین راهکار مقابله با آسیب‌ها بر اساس بهترین اطلاعات و داده‌ها صورت می‌گیرد و این کار نیز مبتنی بر پژوهش و تحقیقات است.

محمدزاده با اشاره به اینکه باید در مقابله با آسیب‌ها از فرهنگ بومی استفاده کرد گفت: نگاه علمی به سنت‌ها و بازاندیشی موارد مثبت و بهره گرفتن از آنها راهکار اساسی است.

دبیر علمی پنجمین همایش ملی آسیب‌های پنهان در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی شهروندان از اقدامات اساس برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تهدیدکننده جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول