اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه خبر داد

آغاز عملیات نهالکاری در 70 هکتار از اراضی بشرویه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بشرویه گفت: عملیات نهالکاری در 70 هکتار از محدوده کانون بحران فرسایش بادی این شهرستان آغاز شده است.

آغاز عملیات نهالکاری در 70 هکتار از اراضی بشرویه

رضا مقیمیان‌ هوش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: اجرای پروژه‌های نهالکاری برای جلوگیری از فرسایش بادی و تثبیت خاک امری ضروری است.

وی ادامه داد: به همین منظور عملیات نهالکاری در 70 هکتار از محدوده کانون بحران فرسایش بادی با اعتباری معادل 350 میلیون ریال انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی بشرویه متذکر شد: این محدوده با گونه‌های بومی تاغ، آتریپلکس، قیچ، رمس و عجوه تحت پوشش عملیات اصلاحی قرار می‌گیرد.

مقیمیان تصریح کرد: جلوگیری از حرکت ریزگردها و خسارات ناشی از فرسایش بادی به شهرها و روستاها و به‌ویژه راه‌های مواصلاتی از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این عملیات است.

وی با اشاره به اقلیم گرم و خشک منطقه و بروز خشکسالی‌های متوالی تاکید کرد: نهالکاری علاوه بر جلوگیری از فرسایش بادی در روند تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی نیز تاثیر مثبتی می‌گذارد.

وجود 241 هزار هکتار کانون بحران فرسایش بادی در بشرویه

این مسؤول محدوده کانون بحران فرسایش بادی بشرویه را شامل سه کانون اعلام کرد و افزود: این اراضی بالغ بر 241 هزار هکتار است.

مقیمیان از آغاز عملیات نهالکاری در بشرویه از سال 1355 خبر داد و اذعان داشت: تاکنون در 50 هزار هکتار عملیات احیایی صورت پذیرفته است و اجرای دیگر عملیات‌های نهالکاری تلاش و توجه مسئولان در اختصاص اعتبارات را می‌طلبد.

انتهای پیام/69006/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول