اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مس کرمان:

آرژانتین هم با این داوری از پرسپولیس می‌باخت

مدیرعامل باشگاه مس کرمان گفت: حتی اگر آرژانتین هم با این داور برابر پرسپولیس به میدان می‌رفت با همین نتیجه شکست می‌خورد، داور در این دیدار قضاوت ضعیفی داشت.

آرژانتین هم با این داوری از پرسپولیس می‌باخت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اکبر ایرانمنش که در یک برنامه تلویزیونی در زمینه مسائل پیرامون باشگاه مس سخن می‌گفت در ارتباط با روند نتایج این تیم پس از تغییرات در باشگاه مس اظهار داشت: تیم ما در قیاس با دور رفت تاکنون نتایج خوبی گرفته است به نظر من مظلومی و بازیکنان تیم تلاش خود را انجام می‌دهند و این تیم در هفته‌های آتی با کسب نتایج بهتر در لیگ می‌ماند.

وی در زمینه تغییرات نیمکت مس در هفته‌های ابتدایی لیگ گفت: محمود یاوری سرمربی سابق تیم برای جدایی از تیم با من صحبت کرد و با اشاره به ضعیف بسته شدن تیم در ابتدای فصل حضورش را بر روی نیمکت مس بی‌فایده دانست، همچنین یاوری به ما گفت که کاری نکنند که او به سرنوشت مرحوم مهدی محمدی دچار شود، او حتی به ما گفت که می‌خواهد از مس جدا شود و استراحت کند، اما گویا او قصد داشت در کنار فجر سپاسی استراحت کند.

مس به داور باخت

ایرانمنش که در برابر سئوال مجری برنامه در زمینه شکست سنگین مس از پرسپولیس ناراحت شده بود، ادامه داد: از اینکه اینگونه در کرمان از این شکست یاد می‌کنید، ابراز تأسف می‌کنم ما در بازی به پرسپولیس نباختیم، بلکه این داور بازی بود که قضاوت اشتباهش در تثبیت این نتیجه دخیل بود.

مدیرعامل مس کرمان گفت: حتی اگر آرژانتین هم با این داور برابر پرسپولیس به میدان می‌رفت با همین نتیجه شکست می‌خورد.

وی بیان داشت: امیدوارم همه استان برای موفقیت و ماندن مس در لیگ بسیج شوند و بتوانیم با اتحاد و همدلی بستر لازم برای نتیجه‌گیری مس در لیگ برتر را فراهم آوریم.

امیری‌خراسانی که در یک برنامه تلویزیونی در زمینه مشکلات و مسائل پیرامون نتایج مس در لیگ برتر سخن می‌گفت با انتقاد از عدم وجود یک ساختار مشخص و مُعین در باشگاه مس اظهار داشت: باشگاه مس برای پیشرفت نیازمند برخی اصول است، اینکه این باشگاه پس از حضور چند ساله در فوتبال برتر کشور همچنان با برخی معضلات و مشکلات خاص دست و پنجه نرم می‌کند به نبود یک دستیار در سطح مظلومی بر روی نیمکت مس است.

ساختار نامشخص مدیریتی و اداری از مشکلات این باشگاه است

وی افزود: عدم ثبات مدیریت و انجام تغییرات سلیقه‌ای مهمترین مشکلات پیش روی این باشگاه طی چند سال حضور در لیگ برتر فوتبال کشور بوده است.

خراسانی با انتقاد از عدم حضور فردی با دانش فنی هم‌سطح سرمربی بر روی نیمکت مس گفت: به نظر من یکی از مشکلات مس به همین مسئله ارتباط دارد، برای تمام همکاران و مربیان حاضر بر روی نیمکت مس احترام و ارزش قائل هستم، اما مظلومی می‌توانست یک تمرین دهنده با دانش هم‌سطح و حتی بالاتر از خودش را به نیمکت مس اضافه کند تا بار فنی نیمکت تیم بیشتر از این باشد.

وی در زمینه لوکابوناچیچ سرمربی سابق مس گفت: وی یک مربی بسیار خوب بود و وجه تمایز لوکا با مربیان دیگری که در کرمان آمده‌ و رفته‌اند یک نکته است و آن هم دید مثبت وی به مسائل روحی و روانی است به نظر من لوکابوناچیچ جدای از مسائل فنی یک روانشناس قوی بود و با درک بالایی که از فوتبال داشت در دو مقطعی که به مس آمد، نتایج خیره کننده‌ای را با این تیم گرفت.

محمدرضا عسکری دیگر کارشناس فوتبال استان خطاب به اکبر ایرانمنش گفت: مس در دور برگشت مسابقات 10 مسابقه دیگر پیش رو دارد، ما باید از این مسابقات حداقل 15 امتیاز کسب کنیم تا در لیگ برتر بمانیم، این یعنی کار تیم در مسابقات باقیمانده سخت و تعیین کننده است.

سیمای کرمان با این رویه به دنبال حل مشکلات ورزش است؟

در حالی که 20 هفته از مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور سپری شد، رسانه استانی در همین ابتدای زمستان از خواب عمیق بیدار شد و با تهیه و پخش برنامه‌ای سراسر انتقاد به بحث و بررسی پیرامون نتایج مس در لیگ برتر فوتبال کشور پرداخت.

این برنامه در حالی روی آنتن رفت که مواضع و اهداف آن به بحث و بررسی پیرامون مشکلات و معضلات ورزش استان کرمان اختصاص داده شده است و نخستین برنامه آن نیز به کنکاش مسائل و معضلات فوتبال استان و سمبل این فوتبال «تیم فوتبال صنعت مس» اختصاص داده شد.

البته جدای از هدف گنگ این برنامه که انتقادات زیادی به نحوه اجرا و مسائل فنی آن وارد است، می‌توان به چند نکته در زمینه پخش این برنامه اشاره کرد.

در شرایطی که باشگاه صنعت مس کرمان این روزها نیازمند حمایت همه جانبه رسانه‌ها و مدیران و مسئولان استان است چرا و در این مقطع حساس برنامه‌ای در سطح فنی پایین اقدام به کنکاش و ماجراجویی در ارتباط با نتایج مس دارد.

آیا بهتر نبود تا مسئولان رسانه استانی با استفاده از مجریان توانمندتر و با سابقه‌تری که در حوزه ورزش در رسانه استانی فعالیت داشتند، فضا و بستر بهتری را برای اجرای این برنامه و جلب نظر مخاطبان فراهم می‌کردند.

اینکه در یک برنامه زنده سئوال پیامکی برنامه در ارتباط با دلایل ناکامی مس در این فصل از مسابقات به گونه‌ای طراحی می‌شود که هیچ اشاره‌ای به  افراد و تصمیم گیرندگان ابتدای فصل این تیم در آن مشاهد نمی‌شود، حکایت از چیست.

روند حرکتی اینگونه برنامه‌ها موجب افزایش مشکلات می‌شود

در حالی که برنامه شب گذشته سیمای کرمان به بررسی وضعیت ناکامی مس در لیگ برتر اختصاص داشت، مجری برنامه در برنامه‌هایی که به بحث و بررسی پیرامون وضعیت باشگاه مس و تیم فوتبال این باشگاه می‌پرداخت چه لزومی داشت تا از سرمربی مس ‌در مورد تیم آلومینیوم بندرعباسی سئوال کند که مظلومی فصل قبل در مقطعی هدایت این تیم را بر عهد داشت؟!‌

در مجموع می‌توان یکی از ایراداتی را که به این برنامه وارد دانست به همین مسئله خلاصه کرد، اهداف این برنامه نامفهوم بود و باید افرادی که این برنامه را اجرا می‌کنند از ورزش استان کرمان شناخت بیشتری داشته باشند و برنامه را در مسیر مشخصه خود هدایت کنند.

پیشتازی خبرگزاری فارس در اطلاع‌رسانی

درست در مقطعی که برخی از خبرگزاری‌ها و به ویژه خبرگزاری فارس در کرمان بارها و بارها انتقادات خود را پیرامون مشکلات و مسائل پیش روی مس تا پیش از آغاز فصل منعکس کرده بود، چرا رسانه استانی در فکر حمایت از مسئولان وقت باشگاه و اطلاع‌رسانی پیرامون اشتباهات فاحش و وحشتناک مدیران سابق مس نبودند.

یکی از نکات جالب توجه برنامه شب گذشته نیز پیرامون چگونگی جدایی لوکابوناچیچ مربی کروات و محبوب سال پیش مس بود در حالی که از این ماجرا ماه‌ها سپری شده و بارها شخص لوکا در این زمینه به اظهار نظر پرداخته، رسانه استانی ما همچنان در پی پرده‌برداری و موشکافی علل جدایی وی از مس بود.

مسئولان سیمای مرکز کرمان باید بیش از هر چیز به فکر سطح فنی برنامه‌های خود باشند، اینکه هر برنامه‌ای و در هر سطح فنی روی آنتن برود نه‌تنها مشکلی از مشکلات ورزش ما را حل نمی‌کند، بلکه روند حرکتی اینگونه برنامه‌ها موجب رشد و افزایش مشکلات و معضلات می‌شود.

===============

گزارش از عباس آقاملایی

===============

انتهای پیام/80011/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول