اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

استانداری موتور محرکه دستگاه‌های اجرایی است

استاندار قزوین گفت: استانداری موتور محرکه دستگاه‌های اجرایی است.

استانداری موتور محرکه دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه صبح امروز در نخستین نشست با مدیران و تمام کارکنان استانداری اظهار داشت: استانداری نماینده عالی دولت است و جایگاه حاکمیتی دارد و این جایگاه منحصر به استانداری نیست بلکه سازمان و ساز و کار استاندار کل سازمان استانداری است که شامل تمام کارکنان می‌شود و هیچکس در این مجموعه پنهان و مخفی نیست.

وی افزود: موفقیت استاندار در گرو موفقیت و کارآمدی کارکنانی پویا و با نشاط است و خروجی کارها از سوی استاندار ارائه می‌شود اگر مجموعه، مجموعه موفقی نباشد و ما استاندار را شخصاً موفق بدانیم اشتباه است بلکه باید نشاط و موفقیت در بین کارکنان استانداری و شخص استاندار کاملاً مشهود باشد.

استاندار قزوین به وجود بدنه کارشناسی قوی در استانداری اشاره کرد و گفت: تقویت نیروی انسانی در نظام استانداری مورد تأکید ماست زیرا حریم و هویت کارشناس ناموس تشکیلات است.

روزبه با بیان اینکه استاندار موفق نتیجه تلاش کارشناسان با نشاط و پویاست، ادامه داد: در استانداری به لحاظ وجود نیروی کارشناسی وضعیت بسیار خوبی وجود دارد و به خاطر این امر باید تلاش‌ها در راستای تقویت این مجموعه باشد و طوری رفتار کنیم که منجر به هویت‌بخشی به این بدنه مهم و تأثیرگذار شود.

این مسئول اضافه کرد: اگر یک سامانه‌ای تمام اجزایش خوب کار کرد و در جایگاهشان خوب نقش‌آفرینی کردند تبدیل به یک مجموعه موفق، پویا و با نشاط و کارا می‌شود و در غیر این صورت وجود فاصله بین این دو مجموعه موجب بروز اشکال و ایراد در تمام مجموعه خواهد شد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: اگر یک سازمان حیات نداشته باشد ممات دارد و دچار یک مردن تدریجی و غیر محسوس می‌شود.

روزبه ادامه داد: صرف حضور فیزیکی دلیل بر زنده و پویا یک مجموعه بودن نیست بلکه خروجی یک سازمان بیانگر میزان پویایی و با نشاطی آن است.

وی با بیان اینکه تحقق اهداف سازمانی تعریف دارد، بیان کرد: صرفاً تشکیل جلسات و انجام مکاتبات منجر به انجام کار و نتیجه مطلوب نمی‌شود بلکه این امر اگر منجر به انجام کار نشود تنها خوداشتغالی است.

استاندار قزوین اضافه کرد: در استانداری باید کارشناسان مرحله به مرحله جلوتر بیایند و جابه‌جایی بین نیروها با نهایت سعی و تلاش صورت گیرد.

روزبه با بیان اینکه وجود نشاط در نیروهای انسانی سازمان‌ها موجب موفقیت آنها می‌شود، ابراز کرد: معنی نشاط در هر سازمانی این است که مجموعه و کارکنان آن سازمان از انجام کارها و وظایفشان لذت ببرند و با علاقه به انجام امور محول شده خود بپردازند که نتیجه این امر منجر به موفقیت سازمان می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه بهترین زمان عمر هر کارمند در محیط کار می‌گذرد، افزود: انسان یک سرمایه بی‌بدیلی به نام عمر دارد و دیگر تکرارناپذیر است اگر بستر کار برای هر فردی فراهم نشده باشد نباید عمر خود را هدر دهد این امر مهمی است که کارشناسان باید مطالعه داشته باشند تا نتیجه کارهایشان روز به روز بهتر شود.

استاندار قزوین با اشاره به اهمیت نظم در محیط اداری بیان کرد: نظم شامل همه بخش‌های زندگی یک انسان می‌شود و در محیط اداری نیز از یک اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، جلسات باید سر وقت معین شده تشکیل شوند و به موقع نیز به پایان برسند و خروجی آنها نیز منجر به خدمت به مردم باشد.

روزبه به اهمیت نماز در زندگی فردی و جمعی انسان‌ها اشاره کرد و افزود: در ساختار نظام جمهوری اسلامی وقت و مکانی برای اقامه نماز اول وقت اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه اهمیت نماز تنها و صرفاً به وقت اداری اختصاص نباید داشته باشد، افزود: نتیجه اقامه نماز باید پویایی برقراری محیطی با صفا سالم در ادارات شود.

استاندار قزوین ضمن تأکید بر تشکیل جلسات نشست و هم‌فکری با کارکنان استانداری به صورت فصلی عنوان کرد: چنین جلساتی به صورت فصلی باید تکرار شود و معاونان و مدیران استانداری نیز با کارکنانشان باید این جلسات را داشته باشند.

انتهای پیام/2667/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول