اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل:

40 شرکت دانش بنیان در اردبیل فعالیت می‌کنند

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل از فعالیت 40 شرکت دانش بنیان در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی پارک علم و فناوری در اردبیل این شرکت‌ها با کارآمدی بیشتر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

40 شرکت دانش بنیان در اردبیل فعالیت می‌کنند

حسین شایقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در قالب این طرح دانش‌آموزان را از همان مقطع ابتدایی که دارای استعدادهای مناسبی باشند شناسایی کرده و در قالب شبکه نخبگان مورد حمایت قرار می‌دهیم تا در آینده بتوانند فردی مفید لایق و شایسته برای جامعه باشند.

وی تصریح کرد: برای این دانش‌آموزان در چهار مرحله در آزمون‌های استعدادیابی که برای رشته ریاضی و زیست‌شناسی برگزار شده و در سایر رشته‌ها نیز در اولویت است برنامه‌ریزی‌ها در یک هدف‌گذاری مناسب انجام شود که انتظار داریم در این باب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استفاده کنیم.

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل فعالیت 40 شرکت دانش بنیان را در سطح استان اردبیل بیان کرد و افزود: ما امیدواریم با راه‌اندازی پارک علم و فناوری در استان این شرکت‌ها با کارآمدی بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند و بتوانند در محصولات تولیدی و ایده‌هایی که به مرحله بازدهی می‌رسند بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

شایقی شرکت‌های دانش بنیان را به درخت گردویی تشبیه کرد که دیربازده بوده اما فواید و ثمره آن بسیار در پیشبرد علمی کشور تاثیر‌گذار است که در این باب از تمام توانمندی‌ها و ایده‌ها استفاده کرده و مسیر رشد و توسعه را با دقت نظر بیشتر طی کرد.

این مسئول فعالیت بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل را با شناسایی و گردهم آوردن 81 نخبه بیان کرد و گفت: ما تنها از نخبگان تاثیر‌گذار در حوزه علم و فناوری‌های جدید حمایت می‌کنیم و نخبگان فرهنگی و اجتماعی هنوز تحت پوشش این بنیاد نیستند و دستگاهی دیگر کار حمایت و راهبری آنها را بر عهده دارد.

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل بیان داشت: ما تسهیلات ویژه‌ای را نظیر تسهیلات نظام وظیفه در قبال طرح‌های پژوهشی در حوزه صنایع دفاعی، ودیعه مسکن، وام مسکن، وام ازدواج و تسهیلات مربوط به عملیاتی شدن ایده‌های خلاقانه را در دستور کار قرار دادیم به طوری که نخبگان ما می‌توانند با ارائه طرح‌های جدید علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه امنیتی و دفاعی از تسهیلات سربازی استفاده کنند.

شایقی از اهدای بورس داخلی و خارجی به نخبگان علمی خبر داد و عنوان کرد: پیش از 100 نفر از نخبگان ما از این بورس داخلی در مقطع دکتری استفاده کرده و بدون آزمون در این مقطع مشغول تحصیل هستند.

وی در پایان سخنان خود با ابراز خرسندی از 25 برابر شدن اعتبارات صندوق نوآوری به همت معاونت علمی رئیس جمهور و حمایت دولت تدبیر و امید در حمایت همه‌جانبه از نخبگان یادآور شد: 200 میلیون دلار اعتبار به این صندوق اختصاص یافته است که علاقه‌مندان به ویژه دارندگان طرح‌های پژوهشی و نوآوری می‌توانند از این مزیت استفاده کرده و در بخش صادرات محصولات خود بدون مالیات و برخورداری از معافیت‌های بیمه‌ای در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/62004/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول