اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه مازندران خبر داد

تولید 2 درصد علم دنیا در ایران

معاون پژوهشی دانشگاه مازندران گفت: دانشمندان ایرانی در سال‌های اخیر موفق به تولید دو درصد از کل تولید علم دنیا شده‌اند.

تولید 2 درصد علم دنیا در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، جهانبخش رئوف صبح امروز در همایش تحقیق و پژوهش در سالن شهید رجایی آمل با اعلام اینکه در کشورهای مختلف نظام استنادی وضعیت علمی کشورها را رصد می‌کنند، اظهار داشت: ISI در آمریکا و ISC در ایران برترین‌های دانشگاهی این دو کشور را رصد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانشمندان ایرانی در سال‌های اخیر موفق به تولید دو درصد از کل تولید علم دنیا شده‌اند، گفت: این امر موجب شده که ایران رتبه شانزدهم علمی جهان و رتبه نخست منطقه را به دست بیاورد.

رئوف با بیان اینکه امام خمینی(ره) توسعه مراکز علمی و تحقیقاتی را مهم‌ترین عامل در خودکفایی کشور دانستند، یادآور شد: بعد از تولید علم باید به فکر تجاری‌سازی دستاوردهای علمی باشیم.

وی افزود: باید در سند چشم‌انداز 20 ساله به جایگاه بلند ایران اسلامی بیندیشیم.

این پژوهشگر برتر جهان وجود جوانان نخبه و با استعداد را از ویژگی‌های نظام اسلامی دانست و بر جایگاه موفق علمی ایران در دنیا تاکید کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش آمل نیز در سخنانی با بیان اینکه رویکرد تحقیق و پژوهش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: این سند به دنبال مدارس پژوهش محور است.

حمیدمحمدنسب با تاکید بر اینکه در پژوهش‌ محوری مدارس معلمان نقش اساسی دارند، یادآور شد: مدیران مدارس نیز در امر تحقیق و پژوهش محوریت دارند.

وی با اشاره به معرفی پژوهشگران برتر آموزش و پرورش تصریح کرد: از هشت همکار آملی به عنوان معلم پژوهنده برتر استانی تقدیر شده است.

انتهای‌پیام/86011/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول