اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه‌نگاری فارس از یک معارفه صورت گرفت

از توصیه‌های مدیرکل طبیب به معلمان تا بحث جنجالی تیتر یک روزنامه

آیین تودیع و معارفه مدیران کل آموزش و پرورش استان اردبیل همراه با توصیه پزشکی مدیرکل جدید در کسوت یک پزشک و بحث جنجالی آموزش و پرورش بیماری بود که یکی از رسانه‌ها تیتر کرده بود.

از توصیه‌های مدیرکل طبیب به معلمان تا بحث جنجالی تیتر یک روزنامه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش اردبیل در حالی در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد که حاشیه‌های آن جالب به نظر می‌رسید که بخش‌هایی از آن را بازگو می‌کنیم.

* مراسم معارفه طبق روال معمول در اردبیل که همه جلسات با تاخیر آغاز می‌شود با حدود 20 دقیقه تاخیر آغاز شد در حالی که همه صندلی‌های سالن پر بود و تلاش می‌شد با تعبیه صندلی‌های پلاستیکی از برخی از مدعوین استقبال شود.

* مدیرکل جدید آموزش و پرورش که خود پزشک است به همراه مدیرکل ورزش و جوانان در سالن حاضر شد و استاندار اردبیل نیز بعد از تلاوت قرآن و نواخته شدن سرود ملی وارد سالن شد. در حالی که استاندار اردبیل به دلیل حضور در جلسه‌ای دیگر بعد از سخنرانی محمودزاده مدیرکل سابق آموزش و پرورش اردبیل سالن را ترک کرد.

* استاندار اردبیل در سخنان خود چندین شیوه مدیریتی جدید را به سپهری مدیرکل جدید آموزش و پرورش متذکر شد و از وی خواست تا اجازه ندهد سعایت و بدگویی در مورد دیگران در آموزش و پرورش باب شود در حالی که باید کوشید تا عیب دیگران را برطرف کرد.

* مجری این برنامه که از مجریان صدا و سیما بود حتی بیشتر از سخنرانان شعر و داستان تعریف کرد و تذکر و نصیحت کرد به طوری که چندین بار حوصله میهمانان سر رفته و حتی زبان به اعتراض گشودند که اوج شاهکار مجری برنامه زمانی بود که پرده از یک تیتر جنجالی مطبوعات اردبیل برداشت که در آن آمده بود: «آموزش و پرورش بیمار به سپهری طبیب سپرده شد» که خود این سخن دقایقی جنجال و فضای تنش در سالن ایجاد کرده و همهمه‌ای را به پا کرد.

* مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل علاوه بر کلیپی که به شکل تصاویری از حضور مدیرکل در برنامه‌های مختلف پخش شد حدود نیم ساعت ارائه گزارش از عملکرد 3.5 ساله خود داد و از همه در پایان قدردانی کرد جز نام بردن از نمایندگان مجلس که به نظر می‌رسید عامل اصلی جابجایی مدیران کل سابق و جدید بودند.

* در مراسم معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هیچ یک از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی حاضر نشده بودند اما در این مراسم هر چقدر چشم کار می‌کرد چهره مدیران کلی استانی را نیز شاهد بودیم که آنها نیز در نوبت جابجایی قرار دارند.

* محمود‌زاده در حالی که بغض گلویش را گرفته بود در پایان سخنان خود گفت: بنده هرگز سیاسی کار نکردم و به غیر از معلم به هیچ کس توجهی نداشتم و در حق وسع و توانم نیز از حق و حقوق آموزش و پرورش حتی در پیش وزیر و استاندار به حق دفاع کردم و در پایان نیز از معلمان و خدمتگزاران عرصه تعلیم و تربیت حلالیت می‌خواهم.

* مدیرکل آموزش و پرورش جدید استان اردبیل که خود پزشکی متبحر است در آغاز سخن خود توصیه‌ای پزشکی کرد: « انسان وقتی زیاد می‌نشیند خون در اعضا جریان ندارد و این خود به اختلالات جسمی و عمومی منجر می‌شود» و همچنین به معلمان توصیه کرد در مدارس ابتدایی اجازه ندهند دانش‌آموزان بیشتر روی صندلی‌های سخت و چوبی بنشینند.

* زمانی که مدیرکل جدید آموزش و پرورش به روی سن رفت و از سن پایین آمد به شدت مورد تشویق فرهنگیان قرار گرفت و برخی‌ها نیز با الفاظی زیبا از وی استقبال کردند.

* قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ابتدای سخنرانی خود بعد از تمجید و تعریف فراوان از فانی وزیر آموزش و پرورش به قبولی دکتر سپهری در دوره دکترای جراحی پلاستیک در دانشگاه ترکیه اشاره کرد و بیان داشت: ماهاتیر محمد نیز که تحول جدی در مالزی به وجود آورد پزشک بود و ما نامه‌ای را به دانشگاه ترکیه می‌نویسیم تا جای او را برای تحصیل محفوظ دارند تا بعد از چهار سال سپهری به ترکیه رفته و تحصیل خود را ادامه دهد.

* قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از چندین طرح تبلیغاتی و ناکار‌آمد وزیر قبلی آموزش و پرورش فانی را نیروی دلسوخته تعلیم و تربیت نامید و از همگان خواست وزیر جدید را در مسئولیت خود با پیشنهادات، نظرات و نصایح سازنده یاری کنند.

* در پایان مراسم بازار هدیه دادن و هدیه گرفتن برای مدیرکل سابق و تبریک و شادباش به مدیرکل جدید داغ بود و همه قصد گرفتن عکس یادگاری با محمود‌زاده را داشتند و سپهری نیز اعلام کرد نیازی به تبریک گفتن حضوری مدیران و مسئولان در آموزش و پرورش نیست.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول