اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یک نویسنده خوزستانی

خاطرات سیاسی آیت‌الله شفیعی منتشر شد

کتاب خاطرات سیاسی آیت‌الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری توسط یک نویسنده خوزستانی به زیر چاپ رفت.

خاطرات سیاسی آیت‌الله شفیعی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کتاب خاطرات سیاسی آیت‌الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و پدر طلبه شهید سید مرتضی شفیعی توسط یک نویسنده خوزستانی نوشته شد.

این کتاب که «سیری در زندگی علمی و خاطرات سیاسی آیت‌‌الله سید علی شفیعی» نام دارد را حمید طرفی یکی از نویسندگان خوزستانی نگاشته است.

کتاب «سیری در زندگی علمی و خاطرات سیاسی آیت‌الله سید علی شفیعی» در 152 صفحه توسط انتشارات نیلوفران انتشار یافت.

حسین سالمی‌نژاد نیز طراحی جلد کتاب «سیری در زندگی علمی و خاطرات سیاسی آیت‌الله سید علی شفیعی» را بر عهده داشته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پیش گفتار خاطرات سیاسی خود نوشته است: اطمینان دارم در مجموعه حاضر مطالب و مسائلی وجود دارد که برای افراد، بلکه اقشار گوناگون مورد بهره‌برداری خواهد بود.

در بخش نخست این کتاب نیز آمده است که علامه سید علی شفیعی در زمره رجال بزرگ و سازنده تاریخ قرار دارد، آثاری بدیع در گسترش دانش و اندیشه بشری آفریده و زندگی او یکی از رویدادهای مهم در سرنوشت خوزستان و ایران اسلامی است.

آیت‌الله سید علی شفیعی نیز در صفحات نخست کتاب خود را معرفی کرده و نگاشته است: ولادتم در شب هفتم از ماه رجب سال 1359 هجری قمری مطابق با 21 مرداد سال 1319 در شهر دزفول است.

وی درباره نسب و نیاکان خود نیز در کتاب «سیری در زندگی علمی و خاطرات سیاسی آیت‌الله سید علی شفیعی» گفته است: «سید عبدالله ابن الامام کاظم (ع)» دارای پنج فرزند پسر بود، همه آن‌ها دارای اولاد بودند و ما از طریق یکی از آن‌ها که «سید احمد» نام داشت به حضرت موسی ابن‌جعفر (ع) می‌رسیم.

بخش دیگری از کتاب، به معرفی فرزندان آیت‌الله سید علی شفیعی اختصاص دارد که در آن به زندگی طلبه شهید سید مرتضی شفیعی فرزند دوم این عالم خوزستانی نیز اشاره کوتاهی شده است.

شهید شفیعی در سال 1346 در اهواز دیده به جهان گشود و طلبه علوم دینی حوزه‌های علمیه اهواز و قم بوده است.

این طلبه شهید که 19 سال سن داشت در سال 1365 در عملیات کربلای 4 به فیض شهادت نائل آمد و پس از 15 سال پیکر مطهرش به اهواز منتقل شد.

پیکر این شهید والامقام در سال 1380 پس از تشییع، در مقبره خانوادگی، در جوار بقعه متبرکه علی ابن مهزیار اهوازی آرام گرفت.

بخش پایانی کتاب نیز اختصاص به درج اجازات آیت‌الله سید علی شفیعی دارد که از سوی عملا و مراجع تقلید مشتمل بر تصدیق اجتهاد و یا نقل روایات و امور حسبیه صادر شده است.

انتهای پیام/72010/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول