اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بندرعباس در مجلس:

هیچ شهری در حال حاضر ظرفیت پایتخت سیاسی شدن را ندارد

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه هم اکنون هیچ شهری قابلیت پذیرش پایتخت سیاسی کشور را ندارد، از کسانی که اسم برخی از شهرها را برای پایتخت سیاسی می‌آورند انتقاد کرد.

هیچ شهری در حال حاضر ظرفیت پایتخت سیاسی شدن را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابوالقاسم جراره سه‌شنبه‌ شب در نشستی پیرامون نشست اخیر مجلس، گفت: انتقال پایتخت سیاسی کشور با توجه به معضلات ایجاد شده در تهران ضروری و محتمل است.

به گفته وی، وضعیت تهران هم‌اکنون موجب ایجاد شرایط بغرنجی از قبیل کمبود آب، تشدید آلودگی هوا، ترافیک سنگین و افزایش هزینه حمل و نقل همراه با تمرکز مرکز قدرت و سیاست شده است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس افزود: هرچه پایتخت از مراکز استان‌ها فاصله بیشتری داشته باشد در بهره‌برداری از امکانات سهم کمتری را دارند، چراکه فاصله از مرکز سیاسی کشور موجب محرومیت‌هایی در زمینه منابع انسانی، تحصیل، امکانات و منابع است.

جراره با بیان اینکه منظور از انتقال تهران انتقال مرکز سیاسی کشور و نه کل تهران است، بیان داشت: هیچ شهری قابلیت پذیرش پایتخت سیاسی کشور را ندارد و ما در نظر نداریم با تصویب این طرح مشکلات تهران از قبیل ترافیک و گرانی و ... به یک شهر دیگر منتقل شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، خمیر و ابوموسی در مجلس با انتقاد از برخی افراد از ذکر نام شهرها و مراکز استان‌های مختلف، متذکر شد: باید انتقال مرکز سیاسی کشور براساس تعریف شهری جدید و ایرانی اسلامی باشد که امکان دسترسی تمام استان‌ها از نظر فاصله به صورت تقریباً یکسان امکان‌پذیر باشد.

وی یادآور شد: ما با رصد انتقال پایتخت‌های سیاسی موفق براساس وضعیت کشور، بهترین روش را در پیش بگیریم.

جراره در پایان با بیان اینکه تهران مرکز همه فرصت‌ها از قبیل اشتغال، درمان، اقتصاد و سیاست است، اضافه کرد: باید با تفکیک پایتخت سیاسی کشور از مراکز اقتصادی، فرهنگی و درمانی از مشکلات تهران از قبیل ترافیک و رفت و آمد بکاهیم تا موجب هدررفت هزینه‌ها نشویم.

انتهای پیام/88001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول