اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان خبر داد

شناسایی 6 هزار بافنده فرش فعال در دشتستان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از شناسایی 6 هزار بافنده فرش فعال در دشتستان خبر داد.

شناسایی 6 هزار بافنده فرش فعال در دشتستان

محمدحسین احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: دشتستان دارای قابلیت‌های بسیار بالای صنعتی و معدنی است و استفاده از این قابلیت‌ها امری لازم و ضروری است.

وی افزود: حمایت از تولیدکنندگان واحدهای صنعتی در دستور کار قرار دارد و در این مسیر تاکنون اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان خاطرنشان کرد: بافندگان در دشتستان دارای جایگاه خاصی هستند و به فضل خدا حمایت خوبی از این عزیزان خواهیم داشت.

احمدی تصریح کرد: در دشتستان 6 هزار بافنده فرش شناسایی شده که اغلب مربوط به قشر زحمتکش روستائی و عشایر هستند.

این مسئول ابراز داشت: در حال حاضر 2 هزار بافنده فعال دائم و فصلی وجود دارد که بیش از یک‌هزار و 200 نفر آن گواهی صلاحیت فنی و حرفه‌ای دریافت و بیمه شده‌اند.

احمدی یادآور شد: توجه به اشتغال خانگی از حوزه‌هایی است که اداره صنعت، معدن و تجارت سال گذشته در این زمینه فعالیت بسیار خوبی داشته است.

وی حمایت از فعالان در عرصه بافندگی و فرش دستباف را از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره در تقویت اشتغال خانگی دانست و اضافه کرد: معرفی بافندگان فرش دستباف شهرستان به بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات مشاغل خانگی از برنامه‌های این اداره است.

احمدی در ادامه از تهیه بانک اطلاعاتی اصناف دشتستان خبر داد و افزود: تدوین بانک اطلاعاتی جامع از اصناف دشتستان از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی این اداره بوده و در راستای ساماندهی اصناف و بازدید از اتحادیه‌ها که با همکاری مجمع امور صنفی شهرستان و دیگر ادارات مرتبط تحقق یافت به نتایج خوبی دست یافتیم.

وی تاکید کرد: از مسئولان انتظار داریم حمایت لازم را از فعالان و تولیدکنندگان بخش صنعت و معدن داشته باشند.

انتهای پیام/2452/ک20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول