اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از اسانس‌های مجاز خوراکی

طعم چای سیاه متنوع می‌شود

کارشناس مرکز تحقیقات چای کشور از ایجاد تنوع در تولید چای سیاه با استفاده از اسانس‌های مجاز خوراکی خبر داد.

طعم چای سیاه متنوع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، شیوا روفی‌گری حقیقت عصر امروز در جلسه مرکز تحقیقات چای کشور یکی از روش‌های افزایش بازارپسندی محصولات خوراکی را ایجاد تنوع در خواص حسی آنها دانست و اظهار کرد: امروز در صنایع غذایی از افزودنی‌های طبیعی و مجاز خوراکی به طور گسترده استفاده می‌شود.

وی چای را نوشیدنی دارای کیفیت مشخص و ویژه خواند و بیان کرد: چای قلم، شکسته و باروتی با ویژگی ظاهری متفاوت در فرآیند چای‌سازی تولید می‌شوند.

روفی‌گری حقیقت با بیان اینکه چای دارای خواص عطری متفاوت است، تصریح کرد: مواد مولد عطر و طعم چای به طور طبیعی و از منشا گیاهی تهیه شده و برای طعم‌دار کردن ارقام چای خشک استفاده می‌شود.

کارشناس مرکز تحقیقات چای کشور از ایجاد تنوع در تولید چای سیاه با استفاده از اسانس‌های مجاز خوراکی خبر داد و یادآور شد: استفاده از اسانس‌های طبیعی به منظور ایجاد تنوع همواره مورد توجه تولیدکنندگان بوده اما تاثیری که این نوع ترکیبات بر مطلوبیت حسی و خواص مربوط به رنگ چای می‌گذارد تاکنون بررسی نشده است.

وی به افزودن سه نوع اسانس رایج به چای سیاه اشاره کرد و گفت: چای اسانس‌دار به مدت 12 ماه نگه‌داری شد و خواص حسی و شاخص‌های رنگ چای در این مدت بررسی شد.

روفی‌گری حقیقت با اشاره به اینکه میزان پایداری هر کدام از اسانس‌ها آزمایش شد، اظهار کرد: نتایج نشان داد از اسانس‌های طبیعی می‌توان برای معطر کردن چای بدون تاثیر نامطلوب بر ویژگی شیمیایی استفاده کرد.

کارشناس مرکز تحقیقات چای کشور خاطرنشان کرد: چای اسانس‌دار را می‌توان تا یک سال در بسته‌بندی مناسب نگه‌داری کرد ضمن اینکه حفظ ویژگی عطر و طعم در این مدت یکی از شرط‌های مطلوبیت چای است.

به گفته وی، فرآورده‌‌ای که در زمان رسیدن به دست مصرف‌کننده بیشترین پایداری اسانس را داشته باشد از مطلوبیت بهتری برخوردار است.

روفی‌گری حقیقت تصریح کرد: اسانس برگاموت از نظر پایداری و مطلوبیت حسی مناسب‌تر از اسانس‌های هل و ارل‌گری است.

انتهای پیام/84001/ت30 /پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول