اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره سندیکای کارخانه‌های چای شمال:

زور بی‌قانونی در ورود چای سنواتی بیشتر از قانون است

رئیس هیئت مدیره سندیکای کارخانه‌های چای شمال با بیان اینکه اقدام اساسی در جلوگیری از ورود چای سنواتی صورت نگرفته است، گفت: زور بی‌قانونی در این زمینه بیشتر از قانون است و وزیر جهادکشاورزی باید پاسخگو باشد.

زور بی‌قانونی در ورود چای سنواتی بیشتر از قانون است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طبق آخرین آمار سال‌جاری تولید چای خشک نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد کاهش یافته است و برای بررسی این موضوع و وضعیت ورود چای سنواتی گفت‌وگویی با سعید رحمت‌سمیعی رئیس هیئت مدیره سندیکای کارخانه‌های چای شمال ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

فارس: آیا امسال فروش چای با توجه به کاهش تولید چای خشک، رونق داشته است؟

- امسال را با قول‌های مساعد مسئولان بسیار خوب آغاز کردیم و فروش چای خشک قیمت مناسب و قابل توجهی داشت.

بهای برگ سبز افزایش داشت و می‌رفت که سال خوبی را پشت سر بگذاریم اما در اوایل بهار سال‌جاری شایعه خروج چای سنواتی از انبارهای سازمان تعاون روستایی تمام معادلات را بر هم زد و در انبارها باز و موجب تخریب بازار و نافروش ماندن چای‌های تولید امسال شد.

روند مبارزه قانونی و بی‌قانونی در زمینه چای سنواتی ادامه دارد و به زور قانون در انبارها بسته و به زور بی‌قانونی انبارها باز می‌شود.

در چنین شرایطی بازار بزرگ‌ترین آسیب را می‌بیند و مدیران کارخانه‌ها بابت بهای برگ سبز چای بدهکار هستند و باید چای خشک به فروش برسد تا بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

تجار عقب‌نشینی کردند و وزرات جهاد کشاورزی به زیرمجموعه خود که سازمان تعاون روستایی است دستورالعمل خلاف قانون می‌دهد و یک رئیس سازمان یا مدیرکل در مقابل وزیر چه قدرتی دارد که مقاومت کند و به دنبال اجرای قانون باشد.

ما به این نتیجه رسیده‌ایم که زور بی‌قانونی به ناحق از زور قانون بالاتر است و وزیر بی‌قانونی باید استیضاح و قائم مقام وزیر عزل شود تا زور قانون از بی‌قانونی بیشتر شود و آرامش به جامعه برگردد.

فارس: برای جلوگیری از ورود چای سنواتی چه اقدام‌هایی صورت گرفته است؟

- مجلس شورای اسلامی ناظر بر اجرای قوانین است و به نمایندگان مراجعه کردیم و همه خواستار اجرای قانون هستند و نمایندگان تلاش خود را انجام دادند که ظلم صورت نگیرد اما بر اثر این بی‌قانونی .دیری نمی‌انجامد که قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی که قانون‌شکنی کرده است مجازات شود.

حفظ آرامش استان به دست استاندار گیلان است و وی از ماجرا آگاه است و امیدواریم پیگیر بوده و انتظار بهار آرام درسال 93 باشد.

فارس: چه انتظاری از استاندار گیلان دارید؟

- ادامه وضعیت موجود اثرات سو در مسایل اجتماعی و سیاسی استان می‌گذارد و جای تاسف است از اینکه تمام وقت مسئولان استان متوجه این مسئله بوده که خلاف قانونی صورت نگیرد اما چه ساده است که اگر قانون‌شکنان را از میان برداریم.

از استاندار گیلان که به خوبی از وضعیت چای آگاه است انتظار ویژه داریم و از وی درخواست وقت ملاقات کردیم تا به صراحت بگوییم که اگر دیر بجنبیم بهار فرا می‌رسد و چرخ کارخانه‌های چای‌سازی و زندگی کشاورز چایکار نمی‌چرخد.

از نمایندگان و استاندار گیلان درخواست و امید به برطرف شدن مشکل را داریم.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول