اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

پایین بودن سطح تحصیلات بهره‌برداران سد راه فرهنگ‌سازی منابع طبیعی است

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، پایین بودن سطح تحصیلات بهره‌برداران روستایی و عشایری را سد راه فرهنگ‌سازی حفظ و نگهداری از منابع طبیعی عنوان کرد.

پایین بودن سطح تحصیلات بهره‌برداران سد راه فرهنگ‌سازی منابع طبیعی است

رحیم اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بالا بودن هرم سنی بهره‌برداران و اقبال نداشتن آنها به برنامه‌های نوین ارائه شده در بحث حفاظت از منابع طبیعی از دلایل تخریب و تصرف اراضی ملی در استان است.

وی، با بیان اینکه توجه نکردن به مسائل اقتصادی و اجتماعی بهره‌برداران در تهیه طرح‌های منابع طبیعی باعث جری‌تر شدن آنها در برابر اجرای این طرح‌ها و یا همکاری نکردن می‌شود، گفت: نبود تناسب برنامه‌های بلند مدت حفاظتی با نیازهای بهره‌برداران موجب نبود رغبت و تمایل آنها در استقبال از برنامه‌های بلند مدت و دیر بازده حفاظتی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، کمبود مروج تخصصی برای اعزام به حوزه‌ها، افزایش روزافزون ارزش زمین به ویژه در حواشی شهرها و مراکز جمعیتی، طولانی شدن پروسه رسیدگی به پرونده‌های تخلف حوزه منابع طبیعی در دادگستری و دادسرا و کمبود نیرو و امکانات حفاظتی را از دیگر موانع سد راه توسعه فرهنگ منابع طبیعی عنوان کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، بر لزوم ارتقای فرهنگ عمومی منابع طبیعی تاکید کرد و با ابراز تاسف اذعان داشت: وضع نامناسب اقتصادی بهره‌برداران منابع طبیعی و نامناسب بودن نظام‌های بهره‌برداری و کارآیی کم آنها نیز در این امر دخیل است.

انتهای پیام/2308/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول