اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

حماسه 9 دی مظهر ولایت‌پذیری جامعه بود

امام جمعه کاشمر گفت: حماسه 9 دی‌ مظهر اقتدار و ولایت‌پذیری ملت و نشان دهنده بصیرت و آگاهی جامعه بود.

حماسه 9 دی مظهر ولایت‌پذیری جامعه بود

حجت‌الاسلام سید‌قاسم یعقوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: 9 دی‌ماه در واقع برای این‌که نماد حمایت از مکتب، امامت و ولایت محسوب می‌شود از ابعاد سیاسی و اجتماعی مهمی در مقایسه با سایر ایام برخوردار است.

وی با تأکید بر باشکوه برگزار کردن مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی‌ماه به عنوان یک نیاز حیاتی و ضروری برای جامعه یادآور شد: مناسبت‌های مذهبی که از قبل از انقلاب وجود داشته است به خوبی توسط مردم برگزار می‌شود اما آنچه که امروز این برنامه‌ها و مراسم‌های دینی و مذهبی را جهت‌دار و هدفمند می‌کند روز 9 دی‌ماه است.

امام جمعه کاشمر، 9 دی‌ماه را روز میثاق با امامت و ولایت دانست و خاطرنشان کرد: نباید فکر کنیم این روز مخصوص افرادی است که در سال 88 به احمدی‌نژاد رأی دادند و گروهی که به موسوی رأی دادند در این روز جایگاهی ندارند بلکه پیام نهم دی‌ماه و در اجتماع عظیمی که در سرتاسر کشور برگزار شد شامل حضور همه افراد و گروه‌هایی بود که به اصل نظام اعتقاد داشتند.

وی تصریح کرد: در جریان حوادث سال 88 عده‌ای سوء‌استفاده کردند و ضمن خسارت به اموال عمومی، حرمت عاشورا را شکستند.

یعقوبی ادامه داد: روز 9 دی‌ماه روز وحدت ملی است روزی که شکاف به وجود آمده در انتخابات 88 را ترمیم کرد و اکثریت 98 درصدی ملت را دورهم جمع کرد و تنها عده معدودی روبه‌روی نظام ایستادند و فتنه را به پا کردند.

امام جمعه کاشمر با تأکید بر این‌که حماسه 9 دی‌ماه یک حرکت ملی و عمومی و به دور از جریانات گروهی و حزبی است، اظهار کرد: امیدواریم این روز که به عنوان روز میثاق با ولایت نام گرفته است باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول