اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

اختصاص یارانه‌ها فقط به بخش تولید و قشر نیازمند مورد قبول مجلس نیست

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس گفت: یارانه‌ها چه به صورت نقدی و چه به صورت سبد کالایی حتما باید پرداخت شود و تخصیص آن فقط به بخش تولید و اقشار نیازمند، نه مورد قبول مردم و نه مورد قبول مجلس است.

اختصاص یارانه‌ها فقط به بخش تولید و قشر نیازمند مورد قبول مجلس نیست

محمد علی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در اولویت قرار دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تخصیص 50 درصد یارانه‌ها به بخش تولید و اقشار نیازمند جامعه، اذعان داشت: جزئیات این طرح در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مورد بحث است و دولت هیچگونه لایحه‌ای به صورت علنی در رابطه با این موضوع تقدیم مجلس نکرده است.

علی‌پور افزود: آن دسته از بخش‌های تولید که منبع اصلی انرژی آنها گاز، برق و ... است به علت هزینه زیاد و گران بودن این انرژی، دولت باید از این بخش‌ها حمایت کند.

وی گفت: نظر من به عنوان نماینده مجلس این است که باید دولت هزینه جداگانه بابت تامین نیازهای بخش‌های تولید اختصاص دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: اینکه یارانه تمام افراد قطع شود و تنها به این دو بخش اختصاص یابد در هیچ لایحه‌ای نیامده و اگر هم قرار باشد طرحی صورت گیرد حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه در اولویت خواهد بود.

علی‌پور ادامه داد: تا آخر سال 92 پرداخت یارانه‌ها با همین روند ادامه دارد اما برای سال آینده هیچ‌گونه پیشنهادی در این خصوص اراِئه نشده است.

وی گفت: اگر قرار باشد تغییراتی در این روند صورت گیرد باید طرح جامعی صورت گرفته و مطالعه وسیعی انجام پذیرد و بعد از آن به مرحله کارشناسی رفته و معایب و مزایای آن سنجیده شود و بعد به مرحله اجرا گذاشته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: یارانه‌ها چه به صورت نقدی و چه به صورت سبد کالایی حتما باید پرداخت شود و تخصیص آن فقط به بخش تولید و اقشار نیازمند، نه مورد قبول مردم و نه مورد قبول مجلس است.

انتهای پیام/61001/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول