اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان:

گلستان دارای 68 محور برف‎گیر است

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: استان گلستان دارای 68 محور برف‎گیر به طول حدود یک هزار و 600 کیلومتر است.

گلستان دارای 68 محور برف‎گیر است

 به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی بخش رستمی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: در استان 46 گردنه برف‎گیر به‎ طول قریب به 580 کیلومتر نیز وجود دارد که در ایام زمستان رسیدگی به آن تلاش مضاعفی می‎طلبد.

وی با اشاره به امکانات اداره کل راه و شهرسازی استان در طرح راهداری زمستانه 1392 خاطرنشان کرد: تعداد 123 اکیپ مشتمل بر 340 نفر به همراه 155 دستگاه ماشین‎آلات سنگین و 22 باب راهدارخانه از جمله امکانات این اداره کل در این طرح به شمار می‎رود.

رستمی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط اجرایی و با حضور استان‎های همجوار (خراسان شمالی و سمنان) که دارای راه‎های کوهستانی مشترک هستند، جلسات مشترک هماهنگی برگزار شده است.

به گفته وی، برگزاری جلسه هم‎اندیشی و تعامل با پلیس راه و برگزاری جلسه مشترک با ارگان‎های مرتبط مدیریت بحران استان، اداره کل پایانه‎های حمل و نقل، هلال احمر، مرکز حوادث و فوریت‎های پزشکی و امداد خودروی جاده‎ای از دیگر اقدامات این اداره کل بوده است.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان یادآور شد: برگزاری جلسه با شرکت‎های پیمانکار ملی و استانی بخش راه‎سازی و راهداری و اجرای مانور مشترک طرح راهداری زمستانه با ادارات و سازمان‎های مرتبط در محل مقر فرماندهی ناجا، از دیگر اقداماتی بوده که توسط راه و شهرسازی استان برای اجرای بهتر طرح راهداری زمستانه انجام گرفته است.

رستمی با اشاره به تمهیدات اداره کل راه و شهرسازی استان برای اجرای بهتر طرح راهداری زمستان سال جاری اذعان داشت: تجهیز 155 دستگاه ماشین‎آلات سنگین و نیمه‎سنگین راهداری، به‎کارگیری 21 دستگاه ماشین آلات راهداری از بخش خصوصی و تهیه نمک و ماسه به میزان 950 تن از جمله تمهیدات این اداره کل در فصل زمستان قلمداد می‎شود.

وی از خط کشی و نصب علائم در محورهای برف‎گیر و مه‎گیر استان، تجهیز روشنایی محورهای برف‎گیر، تجهیز 22 باب راهدارخانه و استقرار شبانه‎روزی راهداران در سطح راه‎های استان خبر داد.

بسیاری از ماشین آلات راه و شهرسازی گلستان نیازمند تعمیر هستند

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان با تاکید بر مشکلات فراروی اداره کل راه و شهرسازی گلستان برای خدمت‎رسانی ایده‎آل در طرح راهداری زمستانه سال جاری استان افزود: برای خدمت‎رسانی بدون دغدغه در این طرح نیاز به هفت هزار تن نمک و ماسه است.

رستمی یادآور شد: متاسفانه بسیاری از ماشین‎آلات این اداره کل فرسوده و معیوب بوده که برای راه‎اندازی آنها حدود 4 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گفته وی، برای راه‎اندازی و به‎کارگیری 21 دستگاه ماشین‎آلات راهداری بخش خصوصی نیز حدود 6 هزار و 800 میلیون ریال مورد نیاز است.

کمبود اعتبارات مهمترین مشکل راه و شهرسازی گلستان

رستمی یادآور شد: اضافه شدن هفت کیلومتر راه برف‎گیر و صعب‎العبور در محور خوش‌ییلاق از استان سمنان به گلستان که 70 درصد آن فاقد روشنایی و 30 درصد باقی‌مانده آن دارای سیستم روشنایی معیوب است از دیگر مشکلاتی است که این بخش با آن روبه‎رو است.

وی، کمبود اعتبارات، عمر بالای ماشین‌آلات، متوقف و معیوب بودن تجهیزات راهداری، پراکندگی محورهای کوهستانی و برف‎گیر را از جمله مسائل مهمی دانست که خدمت‎رسانی در این ایام را در مواردی دچار خدشه می‎کند.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر تلاش همه‎جانبه راه و شهرسازی استان برای اجرای طرح زمستانه تصریح کرد: در این بین حمایت همه جانبه مسئولان مدیریت بحران استان، هماهنگی و تعامل بیشتر در حوادث بین سازمان‎های متولی، در اختیار گذاشتن ماشین آلات و تجهیزات از دیگر ارگان‎ها و سازمان‌های عملیاتی استان همچون ارتش، سپاه، دهیاران و شرکت‎های پیمانکاری سطح استان برای کمک‎رسانی و امداد‎رسانی در شرایط بحرانی مورد نیاز است.

رستمی بر حمایت و هماهنگی فرمانداران سطح استان در زمان حوادث در حوزه‎های شهرستانی یا شهرستان‌های همجوار، تعامل و هماهنگی بیشتر سازمان هواشناسی برای ارائه اطلاعات وضعیت هوا در شرایط نامساعد جوی و اطلاع‎رسانی به موقع در حوادث و تاکید بر آن توسط صدا و سیمای استان از طریق مصاحبه با مسئولان ذیربط، پخش پیام‌های ایمنی و هشدارها به شکل زیرنویس تاکید کرد.

انتهای پیام/83002/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول