اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موسی‌الرضا ثروتی:

عدم مشارکت برخی نمایندگان مجلس در رای‌گیری نوعی آسیب است

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آسیب‌های مجلس، عدم مشارکت برخی نمایندگان در رای‌گیری و توجه نکردن به مذاکرات است.

عدم مشارکت برخی نمایندگان مجلس در رای‌گیری نوعی آسیب است

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که مهم‌ترین موضوع برای نمایندگان مجلس بحث توجه به مذاکرات و رای دادن آگاهانه است لیکن نمایندگان نوعاً به علت کثرت تماس‌ها و یا اینکه بعضاً مشغول انجام کارهای منطقه خودشان در صحن مجلس هستند و یا در حال نگارش نامه بوده به مذاکرات توجه نمی‌کنند و در رای گیری‌ها نیز بعضاً شرکت نمی‌کنند.

وی افزود: بارها و بارها رئیس مجلس شورای اسلامی نیز برای شرکت نمایندگان در رای گیری و اینکه چرا نمایندگان مجلس توجهی به مذاکرات ندارند، تذکر داده‌اند.

ثروتی تصریح کرد: گاهی اوقات پیش آمده که اکثر نمایندگان با طرحی موافق هستند و آن طرح به نفع مردم و جامعه است، لیکن به علت عدم توجه به مذاکرات و شرکت نکردن در رای‌گیری آن طرح رای نمی‌آورد و مجبورند با کسر یک واو از متن دوباره آن را به رای‌گیری بگذارند تا شاید این‌بار نمایندگان توجه کنند و رای دهند تا آن طرح رای بیاورد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات نیز پیش آمده که طرحی که نباید رای بیاورد به خاطر عدم توجه نمایندگان به مذاکرات و عدم آگاهی از مفاد آن طرح، در رای گیری شرکت کرده و آن طرح رای آورده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون باید آن چهار ساعتی که نمایندگان در مجلس حضور دارند موبایل‌ها قطع شود و نمایندگان تمام فکر و ذهنشان بر روی مذاکراتی که در مجلس انجام می‌شود باشد نه انجام کارهای حوزه انتخابیه.

ثروتی اظهار کرد: به همین دلیل باید تلفن نمایندگان تا زمانی که در صحن مجلس حضور دارند، قطع شود تا آنان بیشتر بتوانند به مذاکرات توجه کرده و در رای گیری‌ها به صورت آگاهانه شرکت کنند.

وی با اشاره به ساعات کاری مجلس شورای اسلامی گفت: روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه صبح تا ظهر جلسه علنی مجلس است.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بعدازظهر یک‌شنبه و سه‌شنبه نیز نمایندگان جلسه کمیسیون دارند اما بقیه روزها در اختیار نمایندگان است تا بتوانند کارهای حوزه انتخابیه و دیگر کارهای خود را انجام دهند.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول