اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی البرز هشدار داد

افزایش آلودگی هوا در کرج طی روزهای آینده

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز از افزایش آلاینده‌های جوی طی روزهای آینده در شهرستان کرج خبر داد.

افزایش آلودگی هوا در کرج طی روزهای آینده

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش نعمات الهی و بارش باران و برف در نقاط مختلف استان البرز بودیم که این امر خوشبختانه منجر به تلطیف و پاکی هوا شده بود.

وی تصریح کرد: با وجود این به دلیل شرایط آب و هوایی در فصل سرما و ایجاد پدیده وارونگی جوی، در زمان‌های کاهش بارندگی و عدم وزش باد مناسب، شاهد افزایش آلاینده‌های جوی خواهیم بود.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز افزود: این پدیده بیشتر در کلانشهرها و شهرستان‌های پرجمعیت مشاهده می‌شود، بنابراین انتظار داریم که در روزهای آینده هوای شهرستان کرج تحت تاثیر این پدیده قرار گیرد.

* شهروندان کرج از تردد غیر ضروری بپرهیزند

رحمانیان بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده و تحلیل داده‌های علمی و نقشه‌های پیش‌یابی طی روزهای آینده، جوی پایدار در هوای استان البرز حاکم خواهد بود و این امر شرایط را برای افزایش آلاینده‌های جوی در مرکز استان ایجاد می‌کند.

وی هشدار داد: بنابراین در روزهای چهارشنبه و پنجنشبه این هفته شاهد افزایش آلودگی هوا در شهرستان کرج بوده و به همین دلیل لازم است که شهروندان به ویژه بیماران، کودکان و افراد مسن در این روزها از تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه خیابان‌ها و معابر پرجمعیت بپرهیزند.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز درباره شرایط آب و هوایی روزهای آینده در استان البرز نیز گفت: طی سه روز آتی آسمان این استان صاف تا کمی ابری بوده و شاهد وضعیت پایدار جوی خواهیم بود.

این مسئول متذکر شد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های علمی انتظار افزایش ابر و بارش باران و برف تا روزهای ابتدایی هفته آینده در استان البرز را نداریم و همین وضعیت به احتمال زیاد تا روز شنبه تداوم خواهد یافت.

رحمانیان در پایان اذعان داشت: دمای هوا در این روزها نیز تغییر چندانی نخواهد داشت به صورتی که در شهرستان کرج بیشترین دما حدود هفت و کمترین حدود یک تا دو درجه زیر صفر خواهد بود.

انتهای پیام/2302/ن30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول