اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط ‌زیست خراسان‌رضوی:

تعمیر ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در مشهد آغاز شد

معاون فنی محیط ‌زیست خراسان‌رضوی از آغاز تعمیر ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر مشهد خبر داد.

تعمیر ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در مشهد آغاز شد

حسن قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: تعمیر قطعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در مشهد به مرور از امروز آغاز شده و امیدواریم طی دو تا سه هفته آینده 12 ایستگاه در سطح شهر مشهد فعال شود.

وی با اشاره به بودجه اختصاص داده شده به تعمیرات ایستگاه‌ها از محل بودجه زیارت افزود: مبلغ 5 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز از محل بودجه زیارت برای تعمیرات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای مشهد تخصیص یافته است.

قادری ادامه داد: بر‌اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان، از 12‌ ایستگاه موجود در مشهد فقط 3 ایستگاه فعال بود.

معاون فنی محیط ‌زیست خراسان‌رضوی بیان داشت: هم‌اینک 2 تا 3 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مشهد فعال است و سنجش هم بر این مبنا انجام می‌شود.

وی گفت‌: در 10 تا 15‌ روز گذشته متأسفانه وضعیت هوای مشهد به لحاظ آلودگی در شرایط هشدار و روز چهارشنبه هفته گذشته شاخص کیفیت هوای مشهد با 205 پی‌اس‌آی‌ در وضعیت اضطرار قرار داشت.

وی گفت: به ناچار مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل و برنامه‌ریزی برخی اقدامات برای کاهش آلودگی هوا از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شد.

قادری ابراز امیدواری کرد که با انجام تعمیرات و راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این دستگاه‌ها امکان سنجش دقیق‌تر کیفیت هوای شهر مشهد و تصمیم‌گیری سریع و اقدام لازم در شرایط اضطراری فراهم ‌شود.

وی با اشاره به وضعیت امروز آلودگی هوای شهر مشهد تصریح کرد: امروز نیز شاخص آلودگی هوای مشهد 116 PSI است که متأسفانه برای چندمین روز متوالی در آذر ماه سال جاری در وضعیت هشدار قرار گرفته‌ایم.

انتهای پیام/2202/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول