اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی آذربایجان غربی:

فشار مالیاتی موجب فرار پزشکان از آذربایجان غربی می‌شود

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی آذربایجان غربی گفت: فشار مالیاتی مضاعف منجر به این می‌شود که پزشکان به ویژه پزشکان عمومی از آذربایجان غربی فراری شوند.

فشار مالیاتی موجب فرار پزشکان از آذربایجان غربی می‌شود

پیام نوزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: پزشکان مانند سایر اقشار پرداخت مالیات را یک وظیفه شرعی و تکلیف قانونی پنداشته و برای پرداخت آن به طور قطع احساس مسئولیت می‌کنند، زیرا در این جامعه مانند سایر توده‌های مردم از خدمات مختلف بهره‌مند می‌شوند ولی فشار مالیاتی گاه منجر به مهاجرت پزشکان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محاسبه مالیات باید با توجه به قرائن، شواهد و درآمد به طور کلی با لحاظ قانون صورت گیرد، ادامه داد:  این انتظار بر حق از کارشناسان امور مالیاتی وجود دارد که با در نظر گرفتن واقعیت‌های جامعه پزشکی میزان مالیات را تعیین کرده و فقط پزشکان با درآمدهای میلیونی را به پرداخت مالیات سنگین موظف کنند.

نوزاد یکی از پیامدهای منفی این معضل را کمبود پزشک در آذربایجان غربی به ویژه مرکز استان به عبارتی ارومیه عنوان کرد و ادامه داد: این معضل در مناطق روستایی استان جدی‌تر است، پزشکان به ویژه پزشکان عمومی به دلیل این قبیل مشکلات از خدمت کردن به مردم استان صرف‌نظر می‌کنند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی آذربایجان غربی با اظهار به اینکه بار سلامت مردم بر دوش پزشکان عمومی قرار دارد، ادامه داد: شیوع پدیده زیرمیزی بین بعضی پزشکان از عوارض چنین فشارها و مشکلاتی است، زیرا هر انسانی برای اینکه مشکلات را راحت‌تر تحمل کند باید رنج خود را به دیگری منتقل کند بنابراین پزشکان هم این ناراحتی را به بیمار منتقل کرده و پدیده رشوه ظهور می‌یابد.

وی با خطاب قرار دادن مسئولان بر ضرورت اخذ مالیات مناسب از پزشکان پردرآمد تاکید کرد و بیان داشت: پزشکانی در این استان مشغول فعالیت هستند که به دلیل سابقه طولانی، حسن شهرت و روابط عمومی قوی درآمد سرشاری دارند ولی میزان ناچیزی مالیات می‌پردازند و از طرف دیگر پزشکان عمومی کم‌درآمد مالیات سنگینی را پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/61002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول