اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

خراسان رضوی سالانه 1500 میلیارد تومان به دولت مالیات می‌دهد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این استان سالانه هزار و 500 میلیارد تومان به دولت مالیات می‌دهد، گفت: از این رقم تنها حدود 500 میلیارد تومان صرف خود استان می‌شود.

خراسان رضوی سالانه 1500 میلیارد تومان به دولت مالیات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن حسینی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: هیچ‌ وقت نمی‌توان زندگی بدون دغدغه‌ای داشت جز اینکه در آن جامعه به تولید بها داده شود و چرخه تولید و صنعت آن در جامعه موثر باشد.

وی تصریح کرد: بعد از چند سال بودجه به موقع تقدیم مجلس شده است و این امر نشان از تصمیم جدید دولت در نگاه به اقتصاد کشور دارد.

این مسئول اضافه کرد: دولت در مدت زمان 100 روز نمی‌تواند تاثیر خاصی بر کشور داشته باشد فقط نکته مثبت این است که تورم در زمان ورود به آن 40 درصد بوده و اکنون به 36 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: دولت جدید باید راهکارهایی بیندیشد که بانک‌ها و تولیدکنندگان بتوانند تعامل مثبتی داشته باشند و وضعیت اقتصاد کشور بهتر شود، در گذشته تأمین اجتماعی هر ماه هزینه زیادی بابت بیمه بیکاری پرداخت می‌کرد که در چند ماه گذشته این آمار بسیار کمتر شده است.

حسینی یادآور شد: معتقدم اگر در دولت قبل بحث واحدهای تولیدی زودبازده عملی نمی‌شد وضعیت اقتصادی کشور اکنون بسیار بهتر از این حالت بود و در هیچ جای دنیا چنین نیست که در واحدهای تولیدی و صنعتی موازی‌کاری در شهرها صورت بگیرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از دولت جدید می‌خواهیم برای واحدهای تولیدی نیمه‌تمام فکری اساسی بکند چرا که یا آنها باید راه‌اندازی شوند و در چارچوب قانون کارآفرینی فعالیت کنند و یا کلاً برای آنها برنامه‌ای جامع تدوین شود.

وی گفت: 50 هزار واحد تولیدی از طرح‌های نیمه‌تمام کشور به حساب می‌آیند و این موضوع سبب بخشی از گرانی‌های موجود در جامعه شده است؛ به صورتی که در گرانی و تورم قشر کارمند و کارگر بیشترین ضرر را کردند.

حسینی یادآور شد: 5 هزار میلیارد تومان طرح ناتمام در خراسان رضوی داریم یعنی انبوهی از سرمایه در استان مسکوت مانده و به روند تولید عرضه نشده است.

وی افزود: درآمدهای دولت عمدتاً از فروش نفت، اخذ مالیات و فروش اموال صورت می‌گیرد؛ به صورتی که 67 درصد درآمدها را در سال 93 نسبت به 92 مالیات تأمین می‌کند و این یعنی تولیدکنندگان دارای شناسنامه باید مالیات بیشتری پرداخت کنند.

این مسئول گفت: با پرداخت به موقع مالیات مشکل نداریم بلکه فقط خواهان عدم افزایش نرخ‌های مالیاتی و اخذ مالیات از تمامی آحاد جامعه هستیم.

حسینی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی به دولت سالانه یک‌هزار و 500 میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کند ولی حدود 500 میلیارد تومان آن صرف خراسان رضوی می‌شود یعنی در حد و حدود این استان سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول