اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تجمع عزاداران اربعین حسینی در صومعه‌سرا

نخستین مراسم تجمع عزاداران اربعین حسینی با حضور سوگواران اباعبدالله‌الحسین(ع) در میدان «بسیج» شهر صومعه‌سرا برگزار شد.

تجمع عزاداران اربعین حسینی در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مراسم تجمع عزاداران اربعین حسینی با حضور زنان و مردان سوگوار آن حضرت عصر امروز در میدان اصلی این شهر برگزار شد.

برای نخستین بار است که عزاداری سالار شهیدان در صومعه‌سرا به صورت تجمعی و منسجم برگزار می‌شود.

سوگواران زن و مرد و هیئت‌های سینه زن از سراسر نقاط  صومعه‌سرا به طرف میدان برگزاری مراسم مذکور حرکت کردند و با جمع شدن در این نقطه به عزاداری اربعین حسینی پرداختند.

این میزان شور، عشق و دلدادگی به حسین (ع) و اصحاب و یارانش نمادی از قدرت شیعیان در دنیا و استحکام دیواره‌های دین را به تصویر کشیده است.

عشقی که برخاسته از حق است و فریاد «لبیک یا حسین (ع)» را سر می‌دهد.

تجمع عزاداران و عاشقان صومعه‌سرایی جدا از عشق به عاشورائیان و نمایش قدرت شیعیان در سراسر کشور، تسکینی بر دل پر غم و غصه این روزهای منجی عالم بشریت امام زمان(عج) در سوگ امام حسین (ع) می‌گذارد تا ما را نیز در غم خود شریک بدانند.

در نقاط مختلف شهر صومعه‌سرا با همکاری و هماهنگی‌های قبلی ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از عشاق حسینی (ع) این شهرستان برپا شده است.

*عشق به حسین (ع) فریاد «لبیک یا حسین » را ماندگار کرده است.

امام جمعه صومعه‌سرا در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تسلیت ایام اربعین سالار شهیدان (ع) اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام و ایران عشق به حسین (ع) و پایداری دین را با تجمع عزاداران حسینی به نظاره می‌نشینند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی، به حضور بیش از 15 میلیون نفر سوگواران امام حسین (ع) در قالب کاروان‌های پیاده در کربلا اشاره کرد و افزود: از این تعداد، بالغ بر 700 نفر زائر ایرانی هستند.

وی با بیان اینکه حضور کاروان‌های پیاده به کربلای حسینی نوعی دلدادگی و شور شیعیان را نشان می‌دهد، ادامه داد: دشمنان بدانند که هرگز هجمه‌های آنها کارساز نبوده و شیعیان همواره همراه و یاور دین هستند.

امام جمعه صومعه‌سرا تصریح کرد: عشق به حسین (ع) فریاد «لبیک یا حسین» را ماندگار کرده است.

وی با تصریح بر اینکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیز رشادت‌های بزرگی رخ داد، متذکر شد: رزمندگان اسلام امروز نیز در لباس خدمت در ممالک مسلمان‌نشین در حال محافظت و حراست هستند.

صدیقی، صلح و صفا و خوبی را ثمره اتحاد و یکرنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: برای مقابله با دشمنان نیازمند این صلح‌ و صمیمیت‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه کسانی که عشق به قومی داشته باشند با همان قوم در آخرت محشور می‌شوند، یادآور شد: عشاق حسینی (ع) نیز در آخرت با عاشورائیان محشور می‌شوند.

 

انتهای پیام /84003/30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول