اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجمع بزرگ عزاداران حسینی در سراسر لرستان برگزار شد

همزمان با چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا، مردم لرستان عزاداری کردند.

تجمع بزرگ عزاداران حسینی در سراسر لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس در خرم‌آباد، همزمان با اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان راهپیمایی باشکوه عزاداران حسینی(ع) با حضور گسترده و پرشور مردم مومن و ولایی استان لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

صبح امروز همزمان با اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان مراسم راهپیمایی باشکوه عزاداران حسینی(ع) با حضور حجت‌الاسلام سید احمدمیرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، مدیران دستگاه‌های اجرایی، روحانیون و اقشار مختلف مردم این دیار از مقابل بیت نماینده ولی فقیه در استان تا حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد.

در این راهپیمایی باشکوه که در قالب آیین سوگواری اربعین شهادت امام حسین (ع) برگزار شد، اقشار مختلف مردم، هیئت‌های مذهبی، عزاداران حسینی، ائمه جماعات مساجد و خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان اجرایی مسیر حرکت را با عزاداری و سینه زنی طی کردند.

این مراسم باشکوه و اقدام معنوی با هدف تعظیم شعائر الهی و احیای بیشتر یکی از سنت‌های برجسته حسینی به صورت نمادین همچون مراسم راهپیمایی بزرگ عزاداران حسینی در کربلای معلی برگزار شد.

*در اربعین حسینی لرستان غرق در ماتم و عزا شد

همزمان با اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان مراسم عزاداری حسینی(ع) با حضور گسترده و پرشور مردم مومن و ولایی استان لرستان در سراسر لرستان برگزار شد.

بر اساس گزارش‌های رسیده از سراسر لرستان این مراسم با حضور ائمه جمعه و هیئت‌های مذهبی به شیوه سنتی در شهرستان‌های بروجرد، پلدختر، کوهدشت، دورود، ازنا، الیگودرز، سلسله، دلفان و ... برگزار شد.

*اربعین حسینی در بروجرد

آیین‌های ویژه عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش با حضور امام جمعه شهرستان بروجرد با شکوه خاصی برگزار شد.

مردم مومن و ولایتمدار بروجرد در سالروز اربعین حسینی مسیر حرم امامزاده ابوالحسن تا امامزاده جعفر (ع) را با حضور هیئت های مذهبی عزاداری کردند.

عزاداران اربعین حسینی با سینه‌زنی و زنجیرزنی و مداحان با نوحه خوانی و مداحی در اربعین سید و سالار شهیدان (ع) اشک ماتم ریختند.

در این مراسم شیفتگان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در فضایی مملو از حزن و اندوه در چهلمین روز پس از واقعه عاشورا و شهادت سالار و سرور شهیدان به عزاداری پرداختند.

در مراسم عزاداری اربعین حسینی امام جمعه بروجرد، سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

آیین‌های ویژه عزاداری اربعین امام حسین(ع) در بخش‌ها و روستاهای شهرستان بروجرد نیز برگزار شد.

*تجمع بزرگ عزاداران حسینی در سراسر پلدختر

همزمان با چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا، مردم ولایتمدار پلدختر از هر سوی و از خیابان‌های اصلی شهر به صورت دستجات سینه زنی و زنجیرزنی به سمت میدان شهید بهشتی شهر پلدختر حرکت کرده و در این مکان وسیع تجمع کردند.

قشرهای مختلف مردم عزادار از پیر و جوان و زن و مرد خارج از دستجات و هیئت‌های مذهبی، خودجوش و پرشور از نقاط مختلف شهر خود را به میدان امام رسانده و بر خیل دیگر عزاداران پیوستند. 

امروز مردم ولایتمدار و هیئت‌های عزاداری متشکل از دسته جات سینه‌زن و زنجیرزن با تجمع در میدان شهید بهشتی شهر پلدختر به عزاداری پرداختند و در سوگ شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش به سوگواری پرداختند و عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

در این اجتماع بزرگ، عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این آیین به نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی پرداخته و با فریاد یا حسین عشق و ارادت خود را به سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا نشان دادند.

امام جمعه پلدختر در مراسم اربعین حسینی در اجتماع مردم سوگوار پلدختر گفت: حماسه خونبار کربلا و اربعین کاروان سیدالشهدا (ع) مکتبی تعلیمی و تربیتی است که همیشه زنده و جاودان خواهد ماند.

حجت الاسلام علی محمد لروند اربعین را مظهر عزت و عظمت حسینی دانست و افزود: شجاعت و ولایتمداری ملت ایران برگرفته از نهضت عاشورا است.

وی گفت: پیاده‌روی 20 میلیون عزادار حسینی در کربلا بدون ترس از ترور و کشته شدن نشانه ارادت عاشقان به قیام امام حسین (ع) و دارای پیام عشق و علاقه و ارادت به سید و سالار شهیدان است.

لروند مهم‌ترین هدف در بزرگداشت اربعین حسینی را تداوم راه امام حسین(ع ) دانست و گفت: پیام امروز امام حسین (ع) ماندن در کنار رهبری است.

وی افزود: حضور باشکوه مردم در مراسم اربعین حسینی نشانه عشق و علاقه آنها به ائمه اطهار(ع) است و امیدواریم این برنامه‌ها استمرار یابد.

امام جمعه پلدخترگفت: هیئتهای مذهبی در روز اربعین حسینی با تجمع متمرکز در میدان شهید بهشتی برگزاری پرشور و باشکوه مراسم اربعین حسینی را مهیا کردند که از آنان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/2304/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول