اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

اربعین احیا کننده ولایت و امامت است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: اربعین احیای ولایت و حرکتی است برای کسانی که تابع ولایت و امامت هستند.

اربعین احیا کننده ولایت و امامت است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به روایتی از ائمه اطهار(ع) در خصوص اربعین اشاره و اظهار کرد: سلامت مومن در پنج چیز است؛ سر به خاک گذاشتن، تعظیم در برابر حق که نهایت خضوع را می رساند، گفتن بسم‌الله الرحمن الرحیم با صدای بلند، داشتن انگشتر در دست راست و قرائت زیارت اربعین.

وی به فضایل این روز و زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: اربعین، چله‌ای است که حکمت‌ها و دلایلی را در خود نهفته دارد؛ در این مدت همگان در فراغ مظلومیت سومین امام شیعیان و یاران با وفایش به سوگ نشستند و به یاد مظلومیت شهدای کربلا گریستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به به اینکه اربعین حس کمک به مظلومان را در انسان‌های طالب حق احیا می‌کند افزود: قرائت زیارت اربعین در واقع هدایتی است به سمت قبله مظلومان عالم و اینکه همگان متوجه شوند آن امام بزرگوار برای دستیابی به حقانیت همه زندگی و خانواده‌اش را فدا کردند.

نجاریان زاده با بیان اینکه مباحث زیادی در خصوص زیارت اربعین و کربلا وجود دارد تاکید کرد: زیارت اربعین ولایت، امامت، رذالت و خفت دشمنان و پایداری و ایستادگی در برابر ظلم را نشان می‌دهد.

وی به نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) اشاره کرد و بیان داشت: اگر حضور و بیانات این دو بزرگوار نبود نمی‌توانستیم تعریفی از اربعین داشته باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اربعین را نشان دهنده پیوند ولایت و امام عصر (عج) دانست و خاطرنشان کرد: اربعین احیای ولایت و جهت و حرکتی برای کسانی است که تابع ولایت و امامت بوده و همواره خواهان ایستادن در برابر ظلم و جور هستند.

نجاریان زاده ادامه داد: زمانی امام عصر(عج) خشنود هستند که ریشه ظلم و ستم از بین برود و مظلومان پناهنده و یاری رسانی داشته باشند در حقیقت ترجمان همه خوبی‌ها ایستادن در برابر ظلم و توجه به مظلومان عالم است.

وی حمایت از مظلومان را سفارش پیامبر خدا عنوان کرد و گفت: ایشان نیز در توجه به مظلومان و پیوند با ولایت و امامت تاکید بسیار داشته‌اند و کمک به نیازمندان را از بهترین کارها عنوان می‌کردند.

وی یادآور شد: آیات و روایات بسیاری در خصوص زیارت امام حسین (ع) و قرائت زیارت اربعین شده است و اگر فردی امام حسین را زیارت کند به طور حتم مورد شفاعت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/78008/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول