اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی نماز:

اربعین فرصتی برای میثاق با امام عصر(عج) است

رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: اربعین فرصتی برای میثاق با امام عصر(عج) است بنابراین عاشقان و دلدادگان یوسف زهرا(س) برای ابراز عشق و ارادت خود در اربعین با تجدید بیعت با این امام بزرگوار به فرازهایی از زیارت اربعین عمل می‌کنند.

اربعین فرصتی برای میثاق با امام عصر(عج) است

حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) در دوران تقیه زیارت اربعین را از جمله نشانه‌های فرد مومن ذکر کرد، باید در نظر داشت در این زیارت به زیبایی صفات امام حسین(ع) مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ زیارتی مانند زیارت اربعین اوصاف اباعبدالله الحسین(ع) این گونه جمع نشده و بر اساس این زیارت هدف قیام پیشوای سوم شیعیان نجات جامعه بشری، رساندن انسان به مقام  کمال انسانی و ایجاد حیات طیبه و کرامت نفس است.

رئیس مرکز تخصصی نماز عنوان داشت: برخی اوقات هدفی به عنوان دغدغه دین و تبلیغ داریم ولی در آن استوار نیستیم ولی امام حسین(ع) در زمینه هدفش با تمام وجود به میدان آمد و برای رسیدن به هدف خود در زمینه نجات جامعه بشری حاضر بود جان بدهد.

وی یادآور شد: زیارت اربعین بیان می‌کند که هدف عاشورا عشق بازی بوده و امام حسین(ع) به اندازه‌ای عاشق بود که در مسیر عشقش همه چیزش را داد بنابراین استقامت، برنامه‌ریزی و پیگیری هدف مهم‌ترین درس اربعین است.

کفیل دشمن‌شناسی را از نکات دیگر موجود در زیارت اربعین ذکر کرد و افزود: انسان برای شناخت صحیح دشمن باید کوته نظری را کنار بگذارد و باید در نظر داشت که کسانی که در برابر امام حسین(ع) ایستادند، تنها دنیا را مشاهده می‌کردند و تابع هوای نفس بودند و به نوعی این تبعیت آنها را به دشمنی کشاند.

وی ادامه داد: این افراد به دلیل منیت و خودخواهی و رسیدن به دنیای خود حاضر شدند در برابر امام حسین(ع) صف آرایی کنند ولی امام برای نجات آنها آمده بود مانند پدری که خود را به آب می‌زند تا فرزندش را نجات دهد؛ حضور امام حسین(ع) در کربلا در حقیقت عامل نجات بود به طوری که اگر امام حسین(ع) به کربلا نمی‌آمد، جامعه در هلاکت غرق می‌شد.

رئیس مرکز تخصصی نماز عنوان داشت: انسان با زیارت اربعین که دارای پیام‌های امام‌شناسی و دشمن‌شناسی است، خود را آماده برای ظهور حضرت مهدی(عج) می‌کند و در واقع زیارت اربعین تبیین ویژگی‌های منتظران واقعی است.

وی یادآور شد: اربعین بیانگر فرصتی برای میثاق با امام عصر(عج) است و عاشقان و دلدادگان یوسف زهرا در عصر اربعین برای ابراز ارادت خود به فرازهای زیارت اربعین عمل می‌کنند و با حضور در مسجد جمکران به تجدید بیعت با امام زمان(عج) می‌پردازند.

انتهای پیام/78003/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول