اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اربعین حسینی صورت گرفت

قرائت زیارت اربعین در امامزاده سلیمان‌شاه کوهبنان

همزمان با اربعین حسینی مراسم قرائت زیارت اربعین در امامزاده سلیمان‌شاه کوهبنان و در جوار قبور مطهر شهیدان این شهرستان برگزار شد.

قرائت زیارت اربعین در امامزاده سلیمان‌شاه کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، همزمان با اربعین حسینی مراسم قرائت زیارت اربعین با حضور جمعی از عاشقان و دلدادگان حسینی صبح امروز در حرم مطهر امامزاده سلیمان‌شاه و در جوار قبور مطهر شهیدان هشت سال دفاع مقدس همراه با مرثیه‌سرایی و عزاداری برگزار شد.

امام جمعه موقت کوهبنان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تسلیت اربعین حسینی گفت: امام حسین (ع) در عاشورای سال 61 برای حفظ و نگهداری دین و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در این راه از تمام هستی خود گذشت و حتی خانواده و فرزندان خویش را به کربلا برد.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی ادامه داد: پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا دشمن در یک حرکت وحشیانه و ناجوانمردانه خیمه‌های اهل بیت را به آتش کشید و آنها را به اسارت برد و از شهری به شهری چرخاند تا به مردم پیروزی خود را اثبات کند.

وی خاطر نشان کرد: در مسیر ورود اهل بیت(ع) به شهرها و مناطق مختلف بر اثر تبلیغات وابستگان به حکومت، مردم با چشم دیگری به کاروان اسرا نگاه می‌کردند و حتی در برخی از شهرها مانند شام جسارت کردند به گونه‌ای که امام سجاد (ع) سخت‌ترین مسیر و گذرگاه را شهر شام می‌داند.

قاسمی بیان داشت: خطبه‌های آتشین و کوبنده امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در مجالسی که یزید تدارک دیده بود دودمان حکومت آنان را در هم کوبید و زمینه رسوایی و ذلت آنان را رقم زد و زمینه حقانیت کاروان اسرا و شهدای کربلا را فراهم کرد.

امام جمعه موقت کوهبنان ادامه داد: پس از گذشت 40 روز از حادثه خونین کربلا نخستین کسی که به عنوان زائر وارد کربلا شد و در کنار قبر امام حسین با سرور و مولای خویش تجدید عهد و پیمان کرد، جابربن عبدالله انصاری و عطیه بودند که پس از آن کاروان اهل بیت خود را به کربلا رساندند و هر کدام قبری از شهدای کربلا را برای زیارت انتخاب کردند.

وی تاکید کرد: امروز هم شاهد هستیم که عاشقان و شیفتگان حسینی با پای پیاده از جای جای کشور عراق و ایران اسلامی خود را به حرم اباعبدالله (ع) می‌رسانند تا ارادت قلبی خود را به ولایت و امامت ابراز دارند و به دشمنان قسم خورده، بفهمانند مردم آزاده جهان با بصیرت از ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/80012/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول