اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجری فازهای 15 و 16 پارس جنوبی خبر داد

راه‌اندازی 50 درصد ظرفیت پالایشگاهی فازهای 15 و 16 تا 2 ماه آینده

مجری فازهای 15 و 16 پارس جنوبی از راه‌اندازی 50 درصد ظرفیت پالایشگاهی فازهای 15 و 16 تا دو ماه آینده خبر داد.

راه‌اندازی 50 درصد ظرفیت پالایشگاهی فازهای 15 و 16 تا 2 ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، جواد مالکی‌نیا اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با وارد مدار شدن بخش دوم پالایشگاه فاز 15 و 16 پارس جنوبی طی دو ماه آینده تولید این فاز تا پیش از پایان سال به 25 میلیون مترمکعب در روز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هم اکنون واحدهای یوتیلیتی، ایستگاه‌های تقویت و تقلیل برق و واحدهای تصفیه آب فاز 15 و 16 پارس جنوبی به همراه واحد یک این فاز در مدار سرویس است، افزود: در این فاز برای نخستین بار ساخت و نصب 45 هزار تن سازه‌های فلزی، 2 هزار و 500 کیلومتر کابل کشی برق، 2 هزار کیلومتر کابل‌گذاری ابزار دقیق در محوطه 160 هکتاری پالایشگاه از سوی متخصصان ایران اجرا شده است.

این مسئول با اشاره به اجرای مراحل مهندسی پایه، تفصیلی و تکمیلی طرح توسعه فاز 15 و 16 پارس جنوبی از سوی مهندسان و متخصصان ایرانی گفت: تاکنون بیش از 15 هزار مدرک مهندسی تفصیلی و 30 هزار مدرک مهندسی تکمیلی در بخش پالایشگاهی مطابق با معتبر ترین استانداردهای بین‌المللی منتشر شده است.

مالکی‌نیا با بیان اینکه طراحی و مهندسی فازهای جدید از فاز 15 و 16 پارس جنوبی الگوبرداری شده است، اظهار داشت: محصولات تولید شده در این فاز حداقل 10 برابر با کیفیت‌تر از سایر فازهای در حال بهره‌برداری خواهد بود، زیرا محصول خروجی این فاز کمتر از 0.5 PPM سولفید هیدورژن است.

مجری فاز 15 و 16 میدان پارس جنوبی بیان کرد: هم‌اکنون بیش از 40 روز از آغاز فرآیند فرآورش گاز ترش فازهای شش، هفت و هشت پارس جنوبی در این فاز می‌گذرد.

مالکی‌نیا افزود: در این مدت تولید گاز از این فاز از چهار تا 9 میلیون متر مکعب در روز متغییر بوده است.

وی از ارسال گاز ترش فاز 15 و 16 پارس جنوبی از دریا به خشکی در نیمه نخست سال آینده خبر داد و گفت: هم‌اکنون عملیات حفاری در فاز 16 پارس جنوبی به اتمام رسیده و تنها عملیات اسید کاری و مشبک باقی در این فاز باقی مانده است.

انتهای پیام/2451/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول