اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق پژوهشگر و نویسنده مازندران:

خانواده‌ها مسئول فرهنگ حسینی هستند

محقق، پژوهشگر و نویسنده مازندران گفت: خانواده‌ها مسئول فرهنگ حسینی هستند.

خانواده‌ها مسئول فرهنگ حسینی هستند

حسین اسلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: کسی قادر نخواهد بود شیعه را از حسین و عشق به اهل بیت جدا کند، جدایی شیعه از حسین یعنی خفه شدن و نفس نکشیدن همان گونه که نفس برای حیات لازم و ضروری است حسین برای شیعه همان نفس است.

وی تصریح کرد: حرکت نمادین کاروان حسینی در بابل و دیگر شهرها حامل پیام ارزنده و اعلام وجود به جهانیان است که تا شیعه هست نام حسین در تارک تاریخ می‌درخشید.

محقق، پژوهشگر و نویسنده مازندران خاطرنشان کرد: ما اسلام بدون حسین نمی‌خواهیم زیرا اسلام بدون حسین معنی ندارد، حسین خود اسلام است.

اسلامی عنوان کرد: با چنین شور و استقبالی که از کاروان حسینی در اربعین صورت می‌گیرد پیش‌بینی می‌شود تا 10 سال آینده شاهد حرکت‌های عظیم و ویژه‌ای در مازندران باشیم.

وی بیان داشت: دشمنان اسلام بدانند شیعیان عشق حسین را در شکم مادر آموختند و با عشق او بزرگ شدند.

اسلامی از بزرگ‌ترین مرکز پژوهشکده اسلامی در کتابخانه اسلام شناسی‌ساری خبر داد و اذعان داشت: این پژوهشکده در زمینه تشیع در مازندران فعالیت دارد و منبع بیش از 450 مقتل به زبان فارسی است.

این محقق خطاب به مردم جامعه، یادآور شد: مردم باید انتقال دهنده فرهنگ حسینی در جامعه و به نسل جوان باشند، عدم شناخت به عدم فرهنگ‌سازی در جامعه بر می‌گردد ما عشق را از والدین خود آموختیم و امروز وظیفه ما است آن را به نسل آینده منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی ما مدیران و دستگاه‌های خاص جامعه نیستند، عنوان داشت: مسئولان فرهنگی خود مردم، پدران و مادران این سرزمین هستند.

به گزارش فارس، کاروان پیام آوران عاشورا صبح روز اربعین در درونکلای غربی مستقر شده و بعد از برگزاری زیارت اربعین به میعادگاه عاشقان درونکلای شرقی رفته و در آنجا به عزاداری می‌پردازند.

انتهای پیام/86009/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول