اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

برگزاری مراسم اربعین حسینی در 400 کانون فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مراسم اربعین حسینی در 400 کانون مساجد این استان خبر داد.

برگزاری مراسم اربعین حسینی در 400 کانون فرهنگی مساجد کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام رضا قاسمی عصر امروز در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی به هم‌وطنان اظهار کرد: روز اربعین روز زیارت و روز دعا است روزی که ثواب فراوانی را به دنبال دارد و از معصوم به عنوان نشانه و علامت مؤمن ذکر شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که اربعین روز تجدید خاطره‌ها است، گفت: اربعین تجدید میثاق با شهدای کربلا و روز بیزاری از دشمنان اهل‌بیت است.

وی با بیان این‌که در روایات به مسئله اربعین توجه خاصی شده است، افزود: اربعین فرصت و زمانی برای فکر کردن درباره حادثه‌ عاشورا است تا افراد بتوانند درباره واقعه و نهضت عاشورا به فکر و اندیشه بپردازند.

این مسئول فرهنگی و هنری با اشاره به فعالیت اهل‌بیت(ع) و اسیران پس از واقعه عاشورا، گفت: کاروان تبلیغی کربلا با وجود همه فشارهای روحی و روانی، سختی‌‌ها و تنگناهای اقتصادی کار را به جایی رساندند که قاتلان اباعبدالله‌‌الحسین(ع) احساس خطر کردند.

وی ادامه داد: این امر نشان‌‌دهنده نقش اثرگذار تبلیغ است و باید این درس را بیاموزیم که واقعیت زمانی اثرگذار است که حقیقت آن برای مخاطبان تبیین و روشن شود.

قاسمی تاکید کرد: باید در مورد اربعین تعقل جدی داشته باشیم و حقایق مربوط به امام حسین(ع) را شناخته و به دیگران بشناسانیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه سخنانش به اعمال وارده در این روز اشاره کرد و گفت: از اعمال روز اربعین که در مفاتیح‌الجنان به طور مفصل بدان اشاره شده است؛ خواندن «زیارت اربعین امام حسین(ع)» و پس از آن خواندن دو رکعت نماز است.

وی اذعان کرد: همزمان با شب و روز چهلمین روز شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع)، طرح تلاوت نور با حضور پرشور اعضای کانون‌های مساجد در 410 مسجد و کانون فرهنگی و هنری استان برگزار و ثواب آن به روح مطهر امام حسین(ع) و شهدا هدیه می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم قرائت زیارت اربعین همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان در 410 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82011/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول