اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه امام خمینی اراک:

اربعین حسینی آیینه دیگری از نهضت عاشورا است

رئیس حوزه علمیه امام خمینی اراک اربعین حسینی را آیینه دیگری از نهضت عاشورا دانست.

اربعین حسینی آیینه دیگری از نهضت عاشورا است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرمهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اربعین حسینی به این دلیل که یادآور مراجعت اهل بیت امام حسین(ع) از شام به دشت کربلا است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: اهل بیت امام حسین(ع) که بعد از شهادت سید و سالار شهیدان به اسارت در آمده و از کربلا به شام رفته بودند، هنگامی که قصد بازگشت به مدینه را داشتند رنج سفر و سختی سفر را به عشق زیارت کربلا تحمل کرده و در روز اربعین به کربلای معلی رسیدند.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی اراک با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) یک بحث عادی نبوده و در زمان حضرت آدم(ع)، جبرئیل مصیبت امام حسین(ع) را برای حضرت آدم تشریح کرده بود، خاطرنشان ساخت: امام حسین(ع) در راه خدا و در راه احیای دین خدا به شهادت رسید و این حقیقتی بود که از زمان حضرت آدم به آن اشاره شده بود.

میرمهدی گفت: اسارت اهل بیت(ع) مکمل قیام کربلا بود، حضرت زینت(س) و امام سجاد(ع) در دوران اسارت اهداف قیام و مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را به مردم ابلاغ کردند و اربعین به دلیل یادآوری مراجعت خاندان سید شهیدان به کربلا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تاکید کرد: امام حسین(ع) برای اصلاح امور دین، امر به معروف و نهی از منکر و برای پاک کردن بدعت‌هایی که در دین ایجاد شده بود، قیام کردند و در این راه به شهادت رسیدند.

رئیس حوزه علمیه امام خمینی اراک با بیان اینکه زیارت امام حسین(ع) یکی از نشانه‌های مومن به شمار می‌رود، ادامه داد: مومن حقیقی پنج نشانه دارد که یکی از این نشانه‌ها زیارت کربلا و امام حسین(ع) است که علما و بزرگان دینی نیز بارها و بارها به آن تاکید داشته‌اند.

میرمهدی با اشاره به عزیمت زائران به حرم امام حسین(ع) با پای پیاده، ادامه داد: در طول تاریخ در مسیر زائرین اربعین توطئه‌ها و اختلاف افکنی‌های زیادی صورت گرفته اما کشته شدن زائرین نتوانسته از شوق زیارت زائرین و دوستداران سیدالشهدا کم کند و این مراسم همواره با شکوه برگزار می‌شود که این نشان از غنا و عمق نهضت عاشورا است.

انتهای پیام/87006/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول