اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندر امام خمینی:

اربعین حسینی به شیعیان درس استقامت و بردباری آموخته است

امام جمعه بندر امام خمینی گفت: شیعیان در اربعین حسینی درس استقامت و بردباری را آموخته و باید از این درس‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

اربعین حسینی به شیعیان درس استقامت و بردباری آموخته است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تابش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر با تسلیت فرا رسیدن اربعین سالار شهیدان، اظهار کرد: اسراری در کلمه اربعین وجود دارد، زیرا فقط اربعین برای امام حسین (ع) تعیین شده است.

وی با بیان اینکه فداکاری‌های امام حسین (ع) دین را زنده کرد، افزود: این فداکاری‌ها را باید زنده نگه داشت و بزرگداشت عاشورا و اربعین در حقیقت زنده نگهداشتن دین اسلام است.

امام جمعه بندر امام خمینی با اشاره به افشاگری‌های حضرت زینب (س) در مجلس یزید در کوفه اظهار داشت: حضرت زینب (س) با وجود اینکه در بند اسارت بنی‌امیه بود، چنان بر سر یزید فریاد زد و آن را تحقیر کرد که در تاریخ بی‌سابقه است.

تابش با بیان اینکه حضرت زینب (س) نسبت به امام حسین (ع) بسیار عاطفی بود، افزود: ایشان بانویی حکیم، بزرگوار و با درک و شعور بالا بود که با دو تیر حکمت و موعظه اندیشه‌ها و دل‌ها را تسخیر کرد.

امام جمعه بندر امام خمینی خاطرنشان کرد: اگر زیارت اربعین تنها برای امام حسین (ع) است به این دلیل است که کار و قیام امام حسین (ع) تا اربعین به نتیجه رسید و در این راستا افشاگری‌های حضرت زینب (س) و خطبه‌خوانی‌های امام سجاد (ع) در کوفه بسیار مهم و تأثیرگذار بود.

تابش با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) با این افشاگری‌ها و خطبه‌خوانی‌ها به نتیجه رسید و اگر این مسائل مهم نبود سرنوشت این قیام نامعلوم بود، تصریح کرد: اربعین امام حسین(ع) به عنوان مهم‌ترین و زیباترین حادثه پس از کربلا برای همه شیعیان است، زیرا با وجود اربعین امام حسین(ع) و حرکت‌های پیام‌آور کربلا زینب کبری(س)، خون امام حسین(ع) و اصحاب باوفایش پایمال نشد.

امام جمعه بندر امام خمینی خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) با حضور پرشورش در همه صحنه‌ها به ویژه اربعین کاری انجام داد که قیام امام حسین (ع) جاودانه‌تر در تاریخ باقی بماند.

تابش با بیان اینکه پیام نهضت امام حسین (ع) مبارزه با ظلم و استکبار بود، گفت: پیام نهضت امام حسین (ع) مبارزه با خرافات و انحرافات بود و زینب کبری (س) در طول سفر خود از کربلا تا کوفه و از کوفه تا شام و بالعکس این حادثه را زنده نگه داشت.

وی یادآور شد: زینب کبری(س) در اربعین با حرکت پرشورش انحرافاتی که حکومت بنی امیه به ویژه یزید در دین ایجاد کرده بود را نقش بر آب کرد.

امام جمعه بندر امام خمینی عنوان کرد: اربعین حسینی حاوی پیام احیای امت رسول‌الله (ص) و مبارزه با ظلم و ستم و امر به معروف و نهی از منکر بوده و می‌تواند برای ما به عنوان حرکتی ارزشمند و سازنده‌ موثر واقع شود.

تابش بیان داشت: امروز ملت‌های مسلمان و شیعیان محب اهل بیت (ع) در اربعین مانند راه و روش حضرت زینب کبری(س) رفتار کرده و حرکتی که از خود نشان می‌دهند همان راه و روش زینب کبری (س) در هزار سال گذشته است.

وی ادامه داد: اربعین را باید گرامی بداریم زیرا خط سرخ محمد (ص) و آل محمد بوده که اسلام را زنده نگه داشته است و پرشورتر زمینه را برای مولا و حجت خدا آماده می‌کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: خطبه‌های کوبنده امام زین‌العابدین (ع) در مسجد اموی در شام و سخنان زینب کبری (س) سبب روشنگری‌های فراوانی شد تا بدخواهان اسلام و مسلمین به اهدافشان نرسند.

تابش خاطرنشان کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آنچنان حرکت امام حسین(ع) را به اهدافش نزدیک کردند که دشمن مایوس و ناچار شد سر تسلیم فرو آورد و در برابر زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) تسلیم شود و اهل بیت (ع) با احترام بازگردند.

وی گفت: حضرت زینب کبری (س) همه سختی‌ها را با دل و جان پذیرفت و کوه صبر و ام‌المصائب عنوان گرفت و اهدافی که برادرش امام حسین (ع) داشت را به حد اعلی رساند.

امام جمعه بندر امام خمینی با بیان اینکه اربعین حسینی از مهم‌ترین روزها برای شیعیان است، اظهار داشت: شیعیان در این روز، درس استقامت و بردباری را آموخته و باید از این درس‌ها استفاده کنیم.

تابش با بیان اینکه اهل بیت(ع) نه تنها تسلیم وضع موجود نشدند بلکه وضع موجود را به نفع خود و امام حسین(ع) تغییر دادند، یادآور شد: پیام‌رسانی زینب (س) و کاروان ابا عبدالله ‌الحسین(ع) بود که توانست کاخ یزیدیان را به لرزه درآورد و آنان را در مقابل مردم رسوا کند.

امام جمعه بندر امام خمینی با اشاره به اینکه اگر این بزرگواران نبودند پیام عاشورا بیان نمی‌شد، افزود: قیام عاشورا در واقع مبارزه ظالم و مظلوم بود و حضرت امام حسین(ع)، فقط برای بپا داشتن اسلام و اجرای امر به‌معروف و نهی از منکر قیام کرد و در تمام ادوار تاریخ این حادثه باقی می‌ماند و موجب رسوایی دشمنان اسلام می‌شود.

تابش گفت: قیام عاشورا باید بررسی شود و اهداف و دستاوردهای آن برای جوانان و نوجوانان و همه مردم تبیین شود و همه بایستی درس‌های عاشورا را فرا بگیرند و به آن عمل کنند.

انتهای پیام/72016/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول