اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دی‌ماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری کارگاه آموزشی سلامت زنان در خراسان جنوبی

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری از برگزاری کارگاه آموزشی سلامت زنان در دهم دی‌ماه جاری در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این کارگاه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه آموزشی سلامت زنان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مژگان شریفی بعد از ظهر امروز در کارگروه بانوان و سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: برای تخصصی‌تر شدن کارگروه بانوان، پنج کمیته تخصصی در خصوص تحکیم و تعالی بنیان خانواده تشکیل شده است.

وی کمیته تخصصی ازدواج آگاهانه، کاهش آسیب‌‎های اجتماعی، مشارکت اجتماعی بانوان، بهداشت و سلامت را از جمله این کمیته‌ها عنوان کرد.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر ضروریت رسیدگی به مباحث بهداشت به‌ویژه بیمارهای قلبی و سرطان‌های زنان، تصریح کرد: در همین راستا طرح پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان در زنان مورد توجه خاص کارگروه بانوان قرار گرفته است.

تقویت و توسعه تعاونی‌های زنان

شریفی اذعان داشت: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در دهم دی‌ماه کارگاه آموزشی سلامت زنان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این کارگاه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود و همه بانوان در همه شهرستان‌های استان می‌توانند از آن استفاده کنند.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی کمیته اقتصادی را از کمیته‌های مهم کارگروه بانوان عنوان کرد و گفت: هدف این کمیته تقویت و توسعه تعاونی‌ها زنان و حمایت از اشتغال زنان در جهت شکوفایی روحیه اجتماعی آن‌ها است.

شریفی متذکر شد: در این طرح با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد و پارک و علم و فناوری برنامه‌ریزی‌های لازم از آموزش تا اشتغال زنان انجام می‌شود.

وی همچنین به کمیته تخصصی با محوریست ازدواج آگاهانه و به موقع اشاره کرد و افزود: در این کمیته با همکاری بهزیستی به ارتقای سطح آگاهانه شاغلان کمک شده و به ازدواج تشویق می‌شوند.

ثبت‌نام 120 نفر در طرح آموزش فن بیان

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی متذکر شد: طرح توسعه ورزش در محلات با هدف نشاط اجتماعی و کمک به بهداشت روحی و روانی خانواده نیز از جمله برنامه‌های کمیته سلامت است.

شریفی از اجرای طرح آموزش فن بیان از 20 آذرماه سال جاری در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در این طرح 120 نفر ثبت‌نام کرده‌اند اما به دلیل موانع شغلی تنها 50 نفر توانسته‌اند شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری و نظر همه مسئولان نقش به‌سزایی در ارتقای عملکرد کمیته بانوان دارد.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول